۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۴۶۸۳۱۰
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

اساتید حوزه و دانشگاه شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه وحدت در جامعه به معنی واحد بودن جهان هستی است، گفت: امروز باید اساتید حوزه و دانشگاه در جامعه به مانند شهید مطهری و شهید چمران گام بردارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی  فقیه در خراسان جنوبی شامگاه یکشنبه در مراسم وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: وحدت یک اصل است که باید به آن توجه شود، ریشه بسیاری از اختلافات و مشکلات به دلیل سخنان و هواهای نفسانی است که وجود دارد.

وی با بیان اینکه وحدت در جامعه به معنی واحد بودن جهان هستی است، گفت: امروز باید اساتید حوزه و دانشگاه در جامعه به مانند شهید مطهری و شهید چمران گام بردارند، هیچ خدمتی در این دنیا بالاتر از فراگیری علم نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: بشر باید از مسیر علم به هر آنچه که می خواهد برسد، علم داشتن در دنیا قدرت را به همراه می آورد و زمانی بشر سلطه و قدرت را در اختیار دارد که طبیعت جهان در دستش قرار داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: علمی که در آن هدف وجود نداشته باشد می تواند خطری برای جامعه باشد، این علم زمانی تأثیرگذار است که مؤثر باشد و اگر این علم با قدرت اما رها شده در دست بشر قرار بگیرد خطر دارد.

وی با بیان اینکه ایمان به علم جهت می دهد، ادامه داد: امروز بسیاری از جنایت هایی که در منطقه از سوی دشمنان انجام می شود کار افراد با سواد و تحصیل کرده است که علم بی هدف را آموختند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه علم باید دارای هدف و مسیر مشخصی باشد و نباید رها شود، خاطرنشان کرد: در صحنه علم، اخلاق و ایمان نیازمند از خودگذشتگی هستیم و باید در مسیر آموختن علم هدف دار تلاش کرد./202/880/ب1

ارسال نظرات