۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۴۶۸۳۵۱
نماینده ولی فقیه در سوریه:

آیت الله واعظ زاده خراسانی عالمی فاضل و از اسطوانه های علمی خراسان بود

حجت الاسلام والمسلمین طباطبائی اشکذری با صدور پیامی ضمن ابراز تاسف از رحلت آیت الله واعظ زاده خراسانی، این ضایعه را به حوزه علمیه تسلیت گفت.
طباطبائی اشکذری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل طباطبائی، نماینده ولی فقیه در سوریه و عضو اتاق تبلیغ خراسان در پیامی ضمن ابراز تاسف از رحلت ایت الله واعظ زاده خراسانی از شخصیت علمی و آثار و برکات فعالیت های وی تمجید کرد و این ضایعه را به حوزه های علمیه تسلیت گفت.

متن پیام از قرار زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با کمال تاسف و تاثر خبر درگذشت عالم فاضل مرحوم آیه الله واعظ زاده خراسانی را دریافت نمودم که موجب تالم شدید گردید.

این عالم فاضل از اسطوانه های علمی خراسان و حوزه های علمیه بود که امروز جامعه علمی کشور با اشتیاق فراوان از آثار با برکت ایشان در حوزه های گوناگون فقه و تفسیرو علوم قرآن بهره مند می شود.

اگر چه برکات وجودی ایشان به آثار علمی منحصر نمی شود بلکه در حوزه های اجتماعی و بین المللی، به خصوص در ترویج اندیشه تقریب بین المذاهب که از نیازهای مهم و اساسی امروز جهان اسلام در مقابل اندیشه های افراطی همچون شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی می باشد،  نیز دست بلند و با برکتی داشته است.

این جانب ضایعه ارتحال ایشان را به حوزه های علمیه و شاگردان ایشان تسلیت می گویم و از جوار حرم عقیله الهاشمیین حضرت زینب کبری (س) و سیدتنا رقیه (س) علو درجات را برای آن مرحوم مسالت می نمایم.  الله یرحمه و یرحمنا و جمیع من مات علی الایمان./202/933/ب1

سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه.

 

ارسال نظرات