۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۴۶۸۳۷۹

همایش بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه در آمل برگزار شد

همایش بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل برگزار شد.
امام جمعه ‌آمل وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، همایش بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه امروز در دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل برگزار شد.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل در این مراسم با بیان این که باید از ظرفیت های ارزنده ای که در دانشگاه ها و حوزه های علمیه وجود دارد نهایت بهره گیری صورت گیرد، افزود: ضرورت دارد مدیران فرهنگی شهر از چنین فرصت ها با پتانسیل بالایی استفاده کنند.

امام جمعه آمل تصریح کرد: حرکت علمی دانشگاه ها باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد که دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل در این مسیر گام برداشته و تلاش لازم را صورت می دهد.

وی ادامه داد: وجود نشاط علمی و فرهنگی در مراکز علمی ضرورتی مهم و اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد که تحقق آن می تواند نویدبخش آینده ای روشن شود.

حجت الاسلام مرتضوی به سالروز شهادت دکتر مفتح و نامگذاری آن به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: نامگذاری این روز در حقیقت به عنوان نمادی برای حرکت فرهنگی در کشور است.

امام جمعه آمل اظهار داشت: یکی از نتایج وحدت حوزه و دانشگاه در راستای تلاش و همدلی آنان در راه مبارزه با تهاجم فرهنگی و تلاش های شوم دشمنان در این عرصه است که می تواند اثرگذاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه امری مهم و اساسی است که باید در راستای تحقق آن تلاش و برنامه ریزی لازم صورت گیرد، بیان داشت: ضرورت دارد به زمینه های ترویج وحدت میان حوزه و دانشگاه به بهترین نحو ممکن و آنگونه گه شایسته است پرداخته شود.

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: نیاز است وحدت شایسته ای میان حوزه و دانشگاه وجود داشته باشد که تحقق این امر می تواند برکات و دستاوردهای ارزنده و گرانقدری برای کشور داشته باشد.

امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: ضرورت دارد به مراکز علمی توجه و نگاه شایسته ای وجود داشته باشد که استفاده از فرصت های ارزشمند آن می تواند در مسیر تحقق توسعه و تعالی کشور ثمربخشی ویژه ای داشته باشد.

داود دومیری گنجی، سرپرست دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل با بیان این که نماز جمعه مهم ترین پایگاه فرهنگی یک شهر است، گفت: قشر دانشجو و مراکز آموزش عالی نیازمند حمایت معنوی این نهاد مقدس از نخستین دانشگاه دولتی این شهرستان هستند.

وی تصریح کرد: با وجود نیروهای جوان در مجموعه تلاش داریم تا بتوانیم حرکات و فعالیت های ارزنده ای صورت داده و آینده روشنی را برای پیشرفت و تعالی داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل اظهار داشت: تحقق و شکوفایی اقتصاد مقاومتی امری ارزنده و مهم است که مراکز علمی می توانند در آن نقش آفرینی داشته باشند و باید تلاش کنیم در این مسیر اثربخش باشیم.

دومیری گنجی تصریح کرد:  ایجاد و تقویت مراکز دانش بنیان از جمله فعالیت هایی است که می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی اثرگذاری شایسته ای داشته باشد که امیدواریم بتوانیم در این مسیر گام های شایسته ای برداریم.

گفتنی است، شهرستان آمل از جمله شهرهای شاخص استان مازندران در وجود مراکز حوزوی و دانشگاهی است./1314/202/ب2

ارسال نظرات