۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۴۶۸۴۰۹
به مناسبت هفته پژوهش؛

همایش تقدیر از فعالان عرصه پژوهش در حوزه علمیه زنجان برگزار شد

همایش تقدیر از فعالان عرصه پژوهش و تحقیق همزمان با هفته پژوهش همراه با برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی طلاب و اساتید، در حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان برگزار شد.
هفته پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، همایش تقدیر از فعالان عرصه پژوهش و تحقیق، امروز و همزمان با هفته پژوهش همراه با برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی طلاب و اساتید، در حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیم یاوری، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان امروز در این همایش، با اشاره به مشخصه های بارز علمای اسلام و به ویژه علمای شیعه در طول تاریخ، گفت: در طول تاریخ اسلام، علمای شیعه را با دو ویژگی بارز شناخته اند که یکی تقوا و دیگری علم، تحقیق و پژوهش است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت پژوهش و وجود یک سوره در قرآن کریم به نام قلم، اظهار داشت: جای بسی افتخار و مباهات است که علمای شیعه در طول تاریخ، عمر شریف خویش را وقف عرصه پژوهش کردند.

این مقام مسؤول در ادامه خاطرنشان کرد: در اهمیت و ضرورت تحقیق و پژوهش همین بس که خداوند یک سوره از 114 سوره مبارکه قرآن را به نام قلم عنوان کرده و حتی به آن چیزهایی نیز که با قلم نوشته می شود، قسم یاد کرده است.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان در ادامه با اشاره به موفقیت های پژوهشی این مدرسه علمیه در سال جاری، افزود: امسال مدرسه علمیه ما در عرصه تحقیق و پژوهش خوش درخشیده است که مایه مباهات مسؤولان است که این درخشش ها عبارت از تألیف دو جلد کتاب از سوی اساتید این مدرسه و تعداد زیادی مقاله از سوی طلاب است.

حجت الاسلام یاوری در پایان از چاپ دو جلد کتاب دیگر از سوی اساتید این مدرسه خبر داد و اظهار داشت: البته دو کتاب دیگر نیز از سوی دو استاد گرامی و معظم همین مدرسه علمیه در دست چاپ بوده و پس از انتشار، با افتخار اعلام می کنیم.

گفتنی است، در این همایش از حجت الاسلام ابوالفضل مصطفوی و حجت الاسلام سعید احمدی به سبب تألیف کتاب گرانقدر حسن امانت و قبح خیانت و همچنین کتاب عوالم وجود، به همراه برخی از اساتید دیگر و همچنین از هیأت تحریریه فصل نامه طیبات حوزه علمیه امام صادق(ع) که تاکنون دو بار موفق به کسب مقام سوم کشوری شده است، تقدیر به عمل آمد./949/202/ب2

ارسال نظرات