۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۶۸۴۱۶
کارشناس مسائل خانواده:

زندگی اسلامی بر پایه مکارم اخلاقی بنا شده است

کارشناس مسائل خانواده با اشاره به اینکه زندگی اسلامی بر پایه مکارم اخلاقی بنا شده است، گفت: هر کدام از قوای انسانی دارای یک فضیلت و دو رذیلت است که باید نسبت به تقویت بُعد فضائل اخلاقی جدیت بیشتری داشته باشیم.
سبک زندگی اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، همایش سبک زندگی با محوریت آموزه های قرآنی ظهر امروز با حضور طلاب و روحانیان، اساتید حوزه و دانشگاه و عموم مردم در شبستان آستان مقدس امامزاده احمد(ع) شهرستان سنقر برگزار شد.

حجت الاسلام حسین دهنوی، کارشناس خانواده ابراز داشت: سبک زندگی اسلام بر پایه آموزه های دین و مکتب ائمه اطهار(ع) بنا شده است و زندگی خوب و اسلامی است که معیارهای دین مبین اسلام را داشته باشد.

کارشناس مسائل خانواده خاطرنشان کرد: زندگی خوب زمانی تداوم خواهد داشت که بر پایه احکام دین و آموزه های اسلام بنا شود اگر این مهم تحقق یابد قطعا این زندگی محکم و استوار خواهد ماند.

وی در ادامه افزود: هر کدام از قوای انسانی دارای یک فضیلت و دو رذیلت است که باید نسبت به تقویت بعد فضائل اخلاقی جدیت بیشتری داشته باشیم.

این مسؤول بیان داشت: جوامع اسلامی اگر روش زندگی خود را بر اساس سیره رسول اکرم(ص) پایه ریزی کنند قطعا زمینه های نجات و سعادت آنها به واسطه اقتدا به مکتب فرستادگان الهی فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام دهنوی با استناد به حدیثی از رسول اکرم(ص)، اظهار داشت: زندگی اسلامی مجموعه ای از مکارم اخلاقی است، بنابراین باید نسبت به عملیاتی ساختن سیره نبوی در زندگی خویش اهتمام ویژه داشته باشیم.

کارشناس مسائل خانواده بیان داشت: تمام اعمال و رفتار روزانه انسانها و خانواده ها اگر بر اساس سفارشات دین مبین اسلام باشد قطعأ خوشایند و مورد پسند خواهد شد و بدین وسیله بنیان خانواده نیز مستحکم تر خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: زندگی باید اسلامی و توحیدی باشد تا عنایت و لطف خداوند هم شامل حال خانواده هایی که این مهم را رعایت می کنند شود و هم رشد و تعالی معنوی خانواده ها را در پی داشته باشد./857/203/ب2

ارسال نظرات