۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۴۶۸۴۵۶
دبیر علمی کنگره حضرت آمنه مطرح کرد؛

ضرورت شبهه زدایی تاریخ بزرگان اسلام

دبیر علمی کنگره حضرت آمنه(س) با بیان اینکه امروز وهابیت کتاب های زیادی با محتوای مشرک بودن عبدالمطلب، عبدالله، ابوطالب و حضرت آمنه (س) منتشر می کنند، گفت: شبهه زدایی تاریخی ضرورت و نیاز امروز جهان اسلام برای مقابله با خطر وهابیت و جریان تکفیر است.
احمد عابدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله احمد عابدی بعد از ظهر امروز در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) آستان حضرت معصومه(س) با بیان این که شناخت تاریخ و جریان های تاریخی برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: معصومین از جمله امام علی(ع) تاکید زیادی به مطالعه تاریخ و جریان های تاریخی داشته اند؛ زیرا لازمه بصیرت داشتن نگرش تاریخی نسبت به مسائل مختلف به ویژه زندگی بزرگان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه یکی از مهم ترین راهبردهای دشمنان برای ایجاد انحراف در امت اسلامی وارونه جلوه دادن جریان های تاریخی و ایجاد شبهه و تحریف در آنها است، افزود: اگر با این خطر دشمنان مقابله نشود جریانی مشابه جریان جعل حدیث در تاریخ اسلام روی خواهد داد.

دبیر علمی کنگره حضرت آمنه (س) تصریح کرد: اگر امروز با این جریان مقابله نشود به طور قطع و یقین این جریان شبهه افکنی تاریخی به ویژه در مورد شخصیت های بزرگ اسلام برای مسلمانان و نسل آینده تبعات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت؛ بنابراین لازم است که علمای اسلام با تولید محتوای علمی و دقیق با این روند و جریان شبهه افکنی در تاریخ مقابله کنند.

آیت الله عابدی با تاکید بر اینکه امروز وهابیت کتاب های زیادی با محتوای مشرک بودن عبدالمطلب، عبدالله، ابوطالب و آمنه (س)  منتشر می کنند، گفت: شبهه زدایی تاریخی ضرورت و نیاز امروز جهان اسلام برای مقابله با خطر وهابیت و جریان تکفیر است.

وی افزود: شخصیت برجسته حضرت رسول (ص) و تربیت وارسته ایشان نشان دهنده دروغ بودن این تحریف است؛ اما چون این تحریف ها و دروغ ها در ابعاد وسیع به رشته تحریر درآمده لازم است که با تولید محتوای علمی و دقیق و انتشار آن به صورت جدی با این جریان مقابله شود.

دبیر علمی کنگره حضرت آمنه (س) با بیان این که وهابی ها با توجه به اینکه نمی توانند به پیامبر(ص) توهین کنند، از این رو توهین به پدر و مادر و نیاکان رسول الله(ص) را هدف خود قرار داده اند، تصریح کرد: این موضوع نشانه دهنده دشمنی آشکار وهابیت با اسلام بوده و این موضوع وابستگی آنها را با یهود صهیونیست به اثبات می رساند.

آیت الله عابدی با اشاره به اینکه متاسفانه تاکنون 250 کنگره از سوی وهابیان برای یکی از همسران رسول خدا(ص) برگزار شده است، گفت: با این وجود نسبت به شخصیت های بزرگ اسلامی چون جناب عبدالله، حضرت آمنه و حضرت خدیجه که بزرگان اسلام هستند، کنگره ای برگزار نشده که این موضوع نشان از توطئه وهابیان علیه اسلام دارد و علمای اسلام باید در این زمینه هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه شبهه افکنی های گسترده ای درباره شخصیت حضرت آمنه (س) از سوی وهابیان در فضای مجازی صورت گرفته، یادآور شد: امید است با برگزاری کنگره حضرت آمنه(س) و عرضه منابع علمی درباره شخصیت مادر رسول الله(ص) با ترویج این شبهات به صورت جدی مقابله شود./968/202/ب3

 

 

ارسال نظرات