۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۴۶۸۴۵۸
آیت الله مجتهد شبستری:

شیعه انگلیسی خطر امروز هیئات حسینی است

امام جمعه تبریز گفت: شیعه انگلیسی و سنّی آمریکایی مثل دو لبه یک قیچی به آتش افروزی و اختلاف افکنی مشغولند، مبادا شیعه انگلیسی در هیأتها نفوذ کنند، ورود واعظ و نوحه خوان غیرانقلابی به حیثیت هیئات حسینی لطمه می زند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در مراسم تجلیل از مداحان و خادمان هیأت رزمندگان اسلام تبریز با تقدیر از خادمان آستان مقدس علوی و فاطمی، اظهار داشت: اولیاء اللّه نزد پروردگار کسانی هستند که قرآن را برای خود شعار و دعا را برای خود قرار می دهند.

وی افزود: همان طوری که لباس زیرین همیشه ملازم انسان است حتی در موقع خواب نیز در بدن انسان است، قرآن همیشه ملازم اولیاءالله است، دعا هم به منزله لباس رویین است، همان طوری که لباس رویین انسان را از سرما و گرما حفظ می کند و نیز وسیله زینت است، دعا هم انسان را از بلایا حفظ می کند.

امام جمعه تبریز، احیای امر اهل بیت (ع) را در جامعه لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: طبق آیه شریفه قرآن که می فرماید وَمَنْ یُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه فَإنَّها مِن تَقْوی القلوب، یعنی هر کس علائم اسلامی را تعظیم کند حکایت از تقوا و پرهیزگاری در دلها و قلوب است.

وی ادامه داد: در روایات آمده است؛ احیای امر اهل بیت (ع) در ایام مصیبت، حزن و عزاداری و در ایام سرور برپایی مراسم جشن جزء، شعائرالله است، امام صادق(ع) می فرماید خدا رحمت کند به کسی که امر ما را احیا کرد، گفتند: یابن الرسول الله امر خاندان رسالت با چه احیاء می شود؟! فرمودند با این که شیعیان ما سخن ما را پخش کنند و زندگی ما را برای خود اسوه و الگو قرار دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید خلوص نیت مقدم بر تمام کارها باشد، ابراز داشت: هیأت رزمندگان تنها یک عنوان است اما قطعاً هدف شما این است که سیره اهل بیت(ع) را احیا کنید و آداب و سنن عزاداری را به صورت صحیح انجام دهید و در برپایی مراسم جشن و عزای اهل بیت (ع) خلوص نیت را حفظ کنید.

وی با بیان اینکه زیاد گریه کردن در عزاداریها معیار نیست، افزود: مداحان اهل بیت (ع) از مطالب غیرمستند برحذر باشند و از منابع مستند که دقیق نوشته شده استفاده کنند و برای گریاندن مردم از نوحه های با ذلت استفاده نشود، زیاد گریه کردن معیار نیست بایستی روضه صحیح بوده و از خرافات در عزاداری ها جلوگیری شود.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب، خاطرنشان کرد: شیعه انگلیسی و سنّی آمریکایی مثل دو لبه یک قیچی به آتش افروزی و اختلاف افکنی مشغولند، مبادا اینها در هیأتها نفوذ کنند، ورود واعظ و نوحه خوان غیرانقلابی به حیثیت هیئات حسینی لطمه می زند و موجب ناراحتی روح اباعبدالله الحسین (ع) می شود.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان حفظ اعتبار و حیثیت هیئات حسینی(ع) را مهم دانست و تأکید کرد: نهضت و انقلاب ما الهام گرفته از نهضت سیدالشهدا (ع) است، اگر یک فرد غیر ولایی که ریگی در کفش دارد، وارد هیأت شود اگر یک جلسه هم سخنرانی کند به حیثیت هیأت لطمه می زند و باید شما هیئات انقلابی آگاه باشید./202/854/ب1

ارسال نظرات