۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۴۶۸۴۷۲
حجت الاسلام عبدی مطرح کرد؛

تشکیل کمیته های علمی تخصصی در پژوهشگاه آستان مقدس حضرت معصومه

مدیر پژوهشکده علامه طباطبایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) از تشکیل کمیته های علمی تخصصی با محوریت فعالیت های فرهنگی و علمی در این پژوهشگاه خبر داد.
عبدی _ مدیر پژوهشگاه حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اشرف عبدی، مدیر پژوهشکده علامه طباطبایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) شامگاه امروز در سالن جلسات پژوهشگاه علامه طباطبایی(ره) با اشاره به ارتقای پژوهشکده علامه طباطبایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: در حال حاضر بخشی از چشم اندازهای مختلف فعالیت های علمی و فرهنگی در واحدهای تابعه آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این پژوهشگاه تدوین شده و یا در حال تدوین است.

وی با تاکید براینکه این پژوهشگاه به تازگی ارتقا یافته است، افزود: برگزاری کنگره حضرت آمنه (س) نشان از دید متعالی مسؤولان آستان مقدس حضرت معصومه(س) در عرصه علمی و پژوهشی است.

مدیر پژوهشکده علامه طباطبایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) از تشکیل کمیته های علمی تخصصی با محوریت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در این پژوهشگاه خبرداد و تصریح کرد: برای تشکیل کارگروه ها و کمیته های تخصصی از کارشناسان و صاحب نظران در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی دعوت به عمل آمده تا ساختار علمی پژوهشگاه به درستی شکل گیرد.

حجت الاسلام عبدی با تأکید به اهمیت پژوهش در نهادهای دینی و فرهنگی افزود: آموزش، پایه و اساس پویایی هر سازمانی است و زمینه استحکام آن سازمان را فراهم می کند؛ به همین دلیل اهمیت دادن به مباحث پژوهشی و حرکت براساس اهداف پژوهش محور می تواند نهادی دینی و فرهنگی مانند آستان مقدس حضرت معصومه(س) را در رسیدن به اهداف متعالی خود و تسریع در این زمینه یاری کند.

وی تصریح کرد: در عرصه آموزش، شورای آموزش پژوهشکده برنامه های جامع و کاملی برای تقویت و تسریع در تحقق اهداف آستان به کار خواهد بست و در عرصه های دیگر نیز تلاش می شود کمیته های علمی با حضور کارشناسان و صاحب نظران تشکیل شود تا امور به صورت درست و با کمترین اشتباه انجام شود.

حجت الاسلام عبدی با تاکید بر اینکه پژوهشکده علامه طباطبایی می تواند با تولید علوم انسانی اسلامی، کشور را در رسیدن به برنامه جامع علمی و پژوهشی یاری کند، افزود: در حال حاضر انجام فعالیت های پژوهشی با محوریت دین و علوم اسلامی در تمامی عرصه ها از نیازهای ضروری کشور برای تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله است.

وی یادآور شد: برگزاری کنگره حضرت آمنه (س) یکی از خدمات ارزنده پژوهشکده علامه طباطبایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) به مسلمانان جهان است و این کنگره می تواند به جریان سازی فرهنگی و دینی در مقابله با روند رو به رشد جریان تکفیر در جهان اسلام کمک کرده و حقیقت اسلام را به جهانیان معرفی کند./968/202/ب3

ارسال نظرات