۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۴۶۸۴۸۵
حجت الاسلام حریزاوی:

حوزه‌های علوم اسلامی به دنبال تحقق تمدن نوین اسلامی هستند

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور تحصیل تعداد زیادی دانشجویان در حوزه‌های علوم اسلامی در دانشگاه‌ها را از جمله برکات وحدت حوزه و دانشگاه دانست.
همایش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور عصر امروز در مراسم فارغ التحصیلان حوزه دانشگاهیان مرکز تبریز تشکیل کارگروه‌های جهادی علمی و فرهنگی در همه رشته‌ها از جمله رشته‌های حوزه علوم انسانی و اسلامی را در دانشگاه‌ها ضروری دانست.

وی با بیان این‌که فقه اسلامی هنوز در ابعاد مختلف مورد بررسی و کنکاش دقیق و جامع قرار نگرفته است، خاطرنشان کرد: در دین اسلام برای همه رشته‌ها از جمله فیزیک، ریاضی، زیست، نجوم و... به نوعی برنامه است که با تشکیل این کار گروه‌ها می‌توان برای تحقق دانشگاه اسلامی گام‌های موثری برداشت.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور تحصیل تعداد زیادی دانشجویان در حوزه‌های علوم اسلامی در دانشگاه‌ها را از جمله برکات وحدت حوزه و دانشگاه دانست و افزود: با راه اندازی واحدهای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در دانشگاه‌ها، گام‌های عملی زیادی برای برای تحقق دانشگاه اسلامی در تمدن اسلامی برداشته شده است.

حجت‌الاسلام حریزاوی یادآور شد: دانشجویانی که در کنار رشته تحصیلی خود به یادگیری دروس اسلامی و دینی همت می‌کنند، انسانهای صادق، متعهد و با ایمانی هستند که بعداز فارغ التحصیلی و اتمام دوره مقدماتی علوم اسلامی در این مراکز، رسالتی مهم در توسعه و رشد تمدن اسلامی دارند.

همچنین حجت الاسلام محمد انوری، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز در سخنانی گفت: با حمایت مسئولان دانشگاه تبریز این مرکز آموزش عالی در حال حاضر به عنوان یکی از دانشگاه‌های بر‌تر در حوزه فرهنگ و علوم اسلامی مطرح است که از جمله برکات آن هم می‌توان به وجود واحد حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اشاره کرد.

وی با بیان این‌که در همایش امروز تعداد زیادی دانشجویان در این مرکز فارغ التحصیل می‌شوند، افزود: با توجه به رسالتی که واحدهای حوزه‌های علوم اسلامی در دانشگاه‌ها دارند در آینده نزدیک شاهد تحول بزرگی در تحقق اسلامی شدن دانشگاه‌ها و وحدت حوزه و دانشگاه‌ها خواهیم بود.

گفتنی است، ارایه گزارش حجت‌الاسلام سعید امامی، مدیر حوزه دانشگاهی واحد تبریز، علی صنوبر، دبیر شورای مرکزی برادران، مولودی خوانی، پخش کلیپ و تقدیر از افراد برگزیده از فارغ التحصیلان، معرفت جویان و خادمین حوزه دانشگاهی و ارایه مدرک تحصیلی از دیگر برنامه‌های این همایش بود./935/202/ب3

 

ارسال نظرات