۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۴۶۸۵۱۲
حجت‎الاسلام پناهیان:

منشأ فتنه 88 نفاق بود

حجت‎الاسلام پناهیان منشا فتنه سال 88 را نفاق دانست و گفت: بی بصیرتی هر دو جبهه سبب گسترش این فتنه شد. آقایان به خاطر بی تقوایی فتنه به پا کردند.
حجت الاسلام احمد پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‏الاسلام احمد پناهیا، استاد حوزه و دانشگاه، در همایش «دوگانه نفاق و فتنه» که دوشنبه شب در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به سخنان رییس جمهور درباره حقوق شهروندی، بیان داشت: شما باید کرامت انسانی را در نظر داشته باشید. نمی‏شود مشارکت قدرت با آمریکا داشت، ولی حقوق مردم بحرین، سوریه، یمن و دیگر کشورها را در برخی تعاملات نادیده گرفت.

وی افزود: دولت و حاکمیت اسلامی در تمام بخش‎ها مسؤولیت دارد و حقوق شهروندی بخشی از حقوق انسانی است.

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از برخی از اظهارات رییس جمهور و با یادآوری این نکته که آقای روحانی در سخنانی گفت مواظب باشید فرزندان به سمت اسلام انقلابی نروند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب حداقل 40 بار در چند سال اخیر بحث اسلام انقلابی را مطرح کرده‏اند. البته اخیراً رییس جمهور گفته من انقلابی هستم.

وی اظهار کرد: وقتی می‏خواستیم همایشی برای دانش آموزان با عنوان «احلی من العسل» برگزار کنیم، وزارت آموزش و پرورش صریح و محکم ایستاد و گفت نباید در این اجتماع سخنرانی شود. حتی برخی از بخش‏های آموزش و پرورش اعلام کرد در مراسم سیزده آبان «مرگ بر آمریکا» نگویید.

حجت‏الاسلام پناهیان با بیان این‏که برخی در مذاکرات تلاش کردند القا کنند با شیطان بزرگ مذاکره کرده و به نتیجه رسیدیم، گفت: این افراد تا همین امروز هم برای کم کردن مقابله حق و باطل تلاش کردند، ولی مردم چه مسیری را انتخاب کردند؟

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: آقای روحانی باید توضیح دهد بر چه اساسی آیات قرآن را تفسیر به رأی کرده و برای آن شأن نزول تعیین می‏کنند! ایشان گفته نظر نظام این است که همه مسائل با مذاکره حل شود. آیا با مذاکره حلب آزاد شد؟ گفته خداوند وعده داد اهل صلح را کمک کند و به آیه «لینصرنّ الله من ینصره» اشاره کرده است. در حالی پیامبر(ص) پس از نزول این آیه دستور جهاد دادند.

وی افزود: برای آغاز فتنه جدید قاعده‎ها و حرف‏های جدید مطرح می‎شود. آیه صددرصد جنگ را برای صددرصد صلح مطرح می‏کنند. در حالی که روایت می‏گوید یک چهارم قرآن درباره مبارزه است.

حجت‎الاسلام پناهیان در ادامه منشأ فتنه 88 را نفاق دانست و بیان داشت: بی بصیرتی هر دو جبهه سبب گسترش این فتنه شد. آقایان به خاطر بی تقوایی فتنه به پا کردند.

وی ادامه داد: البته سران فتنه غربی‏ها بودند، وگرنه عوامل داخلی حقیران فتنه بودند که به سبب دنیا دست به این کار زدند. این‏ها آنقدر حقیرند که نمی‏شود به آن‏ها سران فتنه گفت.

وی یادآور شد: البته در این فتنه برخی از جریان‏های انقلابی نیز در خواب بودند که با لگد دشمن بیدار شدند. اگر خدا به داد ما نرسیده بود، معلوم نبود چه اتفاقی می‎افتاد. عدهای از نیروهای ارزشی غفلت کردند و دشمنان نیز از این موضوع خوب موج سواری کردند.

حجت‏الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: فتنه تماشاگر داشت، ولی همراه نداشت. دلیل این‏که فتنه‏گران شکست خوردند این بود که مردم و رهبری را نشناختند./993/پ202/ج

ارسال نظرات