۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۴۶۸۵۳۲
حجت الاسلام مظلومي:

پيامبراكرم محور تشكيل دهنده وحدت ميان مؤمنان است

معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به نقش محوري پيامبرگرامي اسلام درشكل گيري وحدت ميان مؤمنان، گفت: پيامبراعظم محور وحدت حقيقي ميان مسلمان ها و برادري بين مؤمنان است.
حجت الاسلام مظلومی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام سيد جواد مظلومي پیش از ظهر امروز در جلسه تواصي به حق درجمع كاركنان سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري با استناد به آياتي ازقرآن كريم درباره اهميت وحدت حقيقي سخن گفت و تصريح كرد: وحدت عميق زماني تحقق مي يابد كه قلوب افراد به هم تمايل پيدا كرده و با هم رابطه قلبي پيدا كنند.

معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري وحدت عميق برخاسته ازقلب در بين مؤمنان را نعمتي از نعمت هاي خداوند ذكر كرد و با بيان آيه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا وَاذكُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَيكُم إِذ كُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَينَ قُلوبِكُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا» اظهار داشت: تنها كسي كه اين الفت را بين مؤمنان ايجاد مي كند و به دنبال آن برادري به وجود مي آيد خداوند است.

وي با اشاره به اينكه رسيدن به منافع نمي تواند وحدت قلبي ايجاد كند، افزود: خداوند مدير و حاكم بر قلب انسان است و به همين دليل باريتعالي مي تواند قلوب مؤمنان را به هم نزديك كند و زماني كه اين اتفاق افتاد الفت ايجاد شده و برادري شكل مي گيرد.

حجت الاسلام مظلومي با تأكيد براينكه پيامبرگرامي اسلام محوري است كه وحدت بر گرد آن اتفاق مي افتد، اضافه كرد: پيغمبر محور وحدت حقيقي بين مسلمان ها وبرادري بين مؤمنان است و رسيدن به هيچ خواسته و منفعت دنيوي نمي توانست اين برادري را ايجاد كند.

وی با اشاره به اينكه گاهي اوقات ميان مسلمانان اختلاف هم پيش مي آيد، گفت: احتمال بروز اختلاف نظر وجود دارد اما اگر اين اختلاف از حد خروج از مرز ايمان نگذرد و افرادي كه با هم اختلاف دارند مؤمن باشند هنوز برادر محسوب مي شوند.

معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري افزود: به صرف اينكه با برادر مومن خود اختلاف نظر و تاكتيك داريم به معناي خروج او از دايره ايمان نيست و اگر از دايره ايمان بيرون نرفته پس از دايره برادري هم خارج نشده است.

وي در پايان تصريح كرد: حقيقي ترين وحدت، وحدتي است كه بين مؤمنان اتفاق مي افتد و ايجاد كننده آن خداو محور تشكيل دهنده اين وحدت وجود مقدس پيامبر بزرگوار اسلام است و چه زيبا امام راحل (ره) 12 تا 17 ربيع الاول سالروز ولادت حضرت رسول اكرم (ص) به روايت اهل تسنن و تشيع را بعنوان هفته وحدت انتخاب و نامگذاري كردند./1330/102/ب3

ارسال نظرات