۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۴۶۸۵۴۵
کارشناس مسائل خانواده:

هدف از تشکیل خانواده در اسلام، کسب آرامش است

کارشناس مسائل خانواده با اشاره به اینکه هدف از تشکیل خانواده در اسلام کسب آرامش است، گفت: متأسفانه بسیاری از زوج ها به نیازهای مادی همسران خود توجه داشته اما از توجه به نیازهای معنوی و تأمین آرامش روحی آنها غافل هستند.
سبک زندگی اسلامی سبک زندگی اسلامی سبک زندگی اسلامی سبک زندگی اسلامی سبک زندگی اسلامی سبک زندگی اسلامی سبک زندگی اسلامی سبک زندگی اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حسین دهنوی، کارشناس مسائل خانواده شامگاه گذشته در سلسله جلسات سبک زندگی اسلامی که با حضور مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه و جمعی از اساتید و کارکنان حوزوی و طلاب و خانواده ها در مسجد آیت الله بروجردی کرمانشاه برگزار شد، ابراز داشت: خداوند متعال در قرآن کریم فرمود از نشانه های خدا این است که از جنس خودتان برای شما زوج هایی آفرید که در کنار آنها آرامش پیدا کنید، پس هدف از تشکیل خانواده کسب آرامش است.

کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: افراد برای اینکه برای خوشبختی و سعادتمندی همسر خود گامی بردارند و همسران در کنار هم احساس رضایت داشته باشند بدانند که همسر آنها به آرامش و آسایش نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: آسایش به معنای تأمین نیازهای مادی، جسمانی و فیزیولوژیک و آنچه مربوط به جسم است بوده و لازمه یک زندگی موفق است اما کافی نیست و باید افزون بر آسایش، همسران به یکدیگر آرامش هدیه دهند.

حجت الاسلام دهنوی بیان داشت: متأسفانه در کشور ما بسیاری از زوج ها به نیازهای مادی همسران خود توجه داشته اما از توجه به نیازهای معنوی و تأمین آرامش روحی آنها غافل هستند، در مقایسه میان آسایش و آرامش، آرامش از اهمیت بیشتری برخوردار است و خداوند نیز هدف از تشکیل خانواده را تأمین آرامش بیان کرده است.

این مسؤول اظهار داشت: بسیاری از زنان و مردان به کسب روزی حلال و تأمین نیازهای منزل توجه دارند که این امر نیز بسیار ارزشمند است اما به تنهایی کافی نیست.

کاشناس مسائل خانواده تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند مردی که برای تأمین آسایش همسر خود تلاش کرده و کار می کند و روزی حلال به دست می آورد مجاهد در راه خدا است و خانمی که در منزل چیزی را جابجا می کند تا منزل برای همسرش زیبا شود خداوند ثواب عبادت یک سال را که روزها را به روزه داری و شبها را به تهجد گذرانده به وی عطا می کند.

وی مطرح کرد: باید به همسران خود آرامش بدهیم زیبا اگر فقط به تأمین آسایش او توجه داشته باشیم قطعأ احساس خوشبختی نخواهد کرد، خداوند متعال بین همسران رحمت و مودت قرار داده است که مودت به معنای عشق و رحمت به معنای مهر و صفا و صمیمیت است.

حجت الاسلام دهنوی در ادامه افزود: مهمترین راهکار ایجاد آرامش در خانواده توجه به عشق و مودت و صفا و صمیمیت است، پس باید در زندگی زناشویی عشق ایجاد شود.

این مسؤول تصریح کرد: در دنیای غرب بسیاری از شخصیت های برجسته روانشناسی راهکارهایی را به عنوان ابداعی به مردم ارائه می دهند تا در زندگی عشق ایجاد شود اما این راهکارها در متون دینی و روایی دین مبین اسلام سالیان سال پیش بیان شده است.

کارشناس مسائل خانواده در پایان بیان داشت: ما نیازی به غرب نداریم، زیرا دین مبین اسلام دینی کامل و جامع است و جوانان با مطالعه متون دینی باید به این دین افتخار کنند./857/202/ب2

ارسال نظرات