۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۴۶۸۵۴۷
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

برخورد جدی با دشمنان برگرفته از متن صریح قرآن است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی برخورد جدی با دشمنان را برگرفته از متن صریح قرآن دانست و گفت: نیروهای مسلح کشورمان از مقابل قرآن رژه می روند، این درحالی است که نیروهای نظامی کشور آمریکا از مقابل کسی همچون ترامپ که مجسمه فساد است، رژه و سان می روند.
امام جمعه ارومیه

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی شب گذشته در جلسه تفسیر قرآن، گفت: خداوند در آیه 102 سوره نساء به نماز خوف و شرایط اقامه آن اشاره می کند و در آیه 103 سوره نساء می فرماید: «چون نماز(خوف ) را تمام کردید خدا را ایستاده و نشسته و بر پهلو آرمیده به یاد آرید، و چون(از شر دشمن) مطمئن شدید نماز(معمولی) را به پا دارید، که بی تردید نماز همواره بر مؤمنان مقرری است واجب».

وی در تفسیر آیه 103، گفت: این آیه کنایه از این دارد که انسان مؤمن باید در همه حال خدا را یاد کرده و از پروردگار عالم غافل نشود.

امام جمعه ارومیه یاد خداوند را سبب سعادت زندگی دنیوی و اخروی دانست و افزود: بر اساس فرموده خداوند در سوره حشر «نباید انسان همچون کسانی باشد که خدا را از یاد برد و خداوند هم خود آنها را از یادشان برد».

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: اگر به فکر خدا باشیم، از روز حساب هراس داشته و با مراقبت از اعمال خود به زندگی دنیا و آخرت خود فکر می کنیم.

وی اظهار کرد: مهم ترین اثرات یاد خداوند این است که خداوند انسان را یاد می کند و سبب می شود انسان به حال خود فکر کند.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه ذکر لفظی را مقدمه ذکر قلبی عنوان و اظهار کرد: اقامه نماز بدون حضور قلب به علت این است که انسان در غیر از زمان نماز به یاد خدا نیست و نمی تواند در لحظات اقامه نماز نیز فکر خود را از مسائل دیگر دور کند.

وی با اشاره به تأکید خداوند بر اقامه کامل نماز بعد از پایان جنگ در آیه 103، گفت:  این موضوع بر اهمیت زمان اقامه نماز اشاره دارد که نباید در اجرای این فریضه واجب سهل انگاری شود بلکه باید در موعد مقرر اقامه شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه به آیه 104 سوره نساء اشاره کرد و گفت: «و در جست و جو و تعقیب آن گروه(کفار) سستی نورزید، اگر شما درد و رنج می کشید آنها نیز مانند شما درد و رنج می کشند و شما چیزی را از خدا امید دارید که آنها امید ندارند و خدا همواره دانا و حکیم است».

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در تفسیر آیه 104، گفت: خداوند در این آیه می فرماید: «در تعقیب دشمنان سستی نکنید، چرا که اگر شما به زحمت می افتید دشمن نیز در سختی است با این تفاوت که شما به خداوند معتقدید و مولا و سرپرست دارید».

وی با بیان اینکه برخورد جدی با دشمنان توصیه قرآنی است، گفت: این افتخار است که نیروهای مسلح کشورمان از مقابل قرآن رژه می روند، در حالی که نیروهای نظامی کشور آمریکا از مقابل کسی همچون ترامپ که مجسمه فساد است، رژه و سان می روند.

سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی هر شب با استقبال گرم مردم ارومیه در مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار می شود./936/202/ب2

ارسال نظرات