۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۴۶۸۵۴۹

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

هم اندیشی رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم با دبیرحقوق بشر قوه قضائیه، برگزاری همایش تجلیل از امامان جماعت مدارس بندرلنگه و برگزاری کارگاه آموزش نماز و قرآن ویژه دانش آموزان عضو کانون علویان رودان از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین احمد غلامی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم در نشست هم اندیشی که به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه و با حضور لاریجانی دبیرحقوق بشر قوه قضائیه و مسؤولان شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم برگزار شد به تشریح فعالیت ها و برنامه های این اداره پرداخت و دبیرحقوق بشر قوه قضائیه در جریان کم و کیف فعالیت های فرهنگی و تبلیغی تبلیغات اسلامی شهرستان قشم،قرار گرفت.

در ادامه این جلسه هر یک از مسؤولان به معرفی و ارائه گزارش عملکرد مجموعه متبوع خود پرداختند.

برگزاری همایش تجلیل از امامان جماعت مدارس بندرلنگه

مراسم تجلیل از امامان جمعه مدارس شهرستان بندرلنگه با حضور آیت‌الله سید محمد جواد رکنی امام جمعه بندرلنگه، مراد زرهی معاون عمرانی فرماندار، سید حسین فاطمی فرمانده سپاه، ایرج صوغانی مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسؤولان ادارات شهرستان بندرلنگه در سالن اجتماعات گوهر بندرلنگه برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم محمدحسینی در حاشیه این مراسم گفت: در این همایش بیش از 100 نفر از امامان جماعات مدارس، فعالین نماز، مدیران مدارس بندرلنگه با اهداء لوح تقدیر تجلیل شدند.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش در هفته قرآن، نماز و عترت در آموزش‌ و پرورش، اهمیت نماز در جامعه به ویژه در مدارس است که باید بیشتر به آن اهمیت داده شود و در این مسیر بیشترین تلاش و کوشش را امامان جمعه و مدیران مدارس انجام می‌دهند.

معاون پرورشی و تندرستی اضافه کرد: ترویج فرهنگ نماز در مدارس یکی از اقدامات اساسی این معاونت است که در این راه اقدامات خوبی توسط امامان جمعه، مدیران و مربیان پرورشی مدارس صورت گرفته است.

محمدحسینی تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی را در کنار دیگر فعالیت‌های پرورشی دنبال کردیم و قاریان و حافظان قرآن را از بین دانش‌آموزان در مدارس شهرستان بندرلنگه تربیت نمودیم که در مسابقات مختلف رتبه نیز کسب کردند.

برگزاری کارگاه آموزش نماز و قرآن ویژه دانش آموزان عضو کانون علویان رودان

مهدی نایبی دهبارز مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری علویان مسجد جامع دهبارز شهرستان رودان از برگزاری کارگاه آموزش نماز و قرآن ویژه دانش آموزان عضو کانون در مدارس دخترانه و پسرانه دانش و بینش خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ انسان ساز نماز و فرهنگ منور قرآنی در جامعه از رسالت های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

وی افزود: این کانون در راستای آشنایی کودکان دانش آموز به ویژه آنهایی که به سن تکلیف رسیده اند اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه نماز و قرآن کرده است.

مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری علویان مسجد جامع دهبارز شهرستان رودان تصریح کرد: کارگاه آموزش قرائت صحیح نماز با حضور 150 نفر از دانش آموزان دختر دبستان دانش زیر نظر منیژه امیری زاده از دو هفته قبل دوشنبه های هر هفته از ساعت 11 تا 11:45 در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: کارگاه آموزشی روخوانی و روانخوانی قرآن نیز در همین روز و از ساعت 10 تا 10:45 با مربیگری سرکارخانم قنبری زاده برگزار می شود.
 
دهبارز بیان کرد: کارگاه آموزش قرآن و نماز ویژه دانش آموزان پسر پایه دوم تا ششم دبستان بینش نیز زیر نظر استاد جواد نجفی از فردا، سه شنبه های هر هفته از ساعت 15:30 تا 17 برگزار خواهد شد.
 
مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری علویان مسجد جامع دهبارز شهرستان رودان در پایان ابراز داشت: این کارگاه های آموزشی به همت کانون فرهنگی هنری علویان به مدت 30 روز برگزار می شود.

قرآن چراغ هدایت انسان از بیراهه به مسیر بندگی خداست

حجت الاسلام حمید غلام پور، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جاسک در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور، پیرامون قرآن و عمل کردن به آن سخنانی بیان کرد.

وی افزود: دین که از ناحیه خداوند متعال به بندگان ابلاغ شد به مرور زمان تکمیل شد و 124 هزار پیغمبر برای راهنمایی مردم از ناحیه خداوند متعال برگزدیده شدند و تمام آنها برای بیان سخنان خداوند متعال و اثبات آورده ها و گفته های خود معجزاتی آوردند،از قبیل مرده کردن زنده ها، تبدیل شدن عصا به اژدها و موارد بسیار دیگری، اما در زمان پیغمبر گرامی اسلام(ص) چون سطح فکری مردم بالاتر بود و مردم به صورت وسیع و بلیغ صحبت می کردند معجزه پیامبر گرامی، قرآن بود که حتی مشرکین نتوانستند یک آیه مانند آیات قرآن بیاورند.

حجت الاسلام غلام پور تصریح کرد: قرآن چراغ هدایت انسان از بیراهه به مسیر بندگی خداست ،قرآن هیچ وقت و در هیچ زمانی قدیمی و کهنه نمی شود چرا که قرآن برای تمام زمانهاست و همیشه حادث است و نوآوری دارد. بزرگترین نقش قرآن در همه زمان ها بیدار کردن انسان ها بوده است و راه سعادت و خوشبختی و شقاوت و بدبختی را به انسان نشان می دهد و یکی از معجزات دیگر قرآن این است که هیچ قدرتی نتوانسته است آن را تحریف کند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جاسک در پایان بیان داشت: زمانی قرآن خواندن برای انسان لذت بخش است که که در هنگام تلاوت و خواندن آن معنای آن را بفهمد و به آن عمل کند و صرفا خواندن قرآن و عمل نکردن به آن انسان را به خوشبختی نمی رساند، چه بسا افرادی بودند، حافظ قرآن ولی عامل قرآن نبودند و هیچوقت نفهمیدند که قرآن چه می گوید و در آخرین لحضات تصمیم گیری بر خلاف قرآن عمل کردند و درمقابل امامان زمان خود ایستادند./851/303/ب2

ارسال نظرات