۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۴۶۸۶۱۳
امام جمعه خوراسگان:

بسیاری از جنبه های زندگی ائمه اطهار مغفول مانده است

حجت الاسلام ربانی با اشاره به مغفول ماندن بسیاری از جنبه های زندگانی ائمه معصومین(ع) و از جمله بعد مبارزاتی و سیاسی زندگی امام کاظم(ع)، گفت: باید حق ائمه(ع) را بشناسیم و از آنها اطاعت کنیم، اگر شیعیان تقیه می کردند و اسرار انقلاب را فاش نمی کردند، انقلاب مهمی در دوران امام کاظم(ع) و به رهبری ایشان در حال شکل ‏گیری بود. ‏
امام جمعه خوراسگان ائمه اطهار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام  ربانی، امام جمعه خوراسگان، پیش از ظهر امروز در کنگره امام موسی کاظم و امام جواد(ع) که در سالن کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد، گفت: هدف از رسالت انبیای الهی  و امامت ائمه طاهرین(ع) تنها به امور آخرتی خلاصه نمی شود، بلکه آموختن راه و رسم زندگی سعادتمندانه به مردم در این دنیا، از مهمترین اهداف ایشان است.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) در بین بدترین مردم مبعوث شد امام توانست تعالیم حیاتبخش اسلام را تا دورترین نقاط از محل بعثت خود صادر کند و تحول عظیمی را در جهان پدید بیاورد، پیام مسلمانان به امیراتوریها و پادشاهان و ملتهای بزرگ آن زمان، آزادی از چنگال بندگی غیر خدا بود.

امام جمعه خوراسگان افزود: اما امروز وظیفه ما شناخت ائمه طاهرین(ع) است، شناخت محدود به داشتن اطلاعات نام و نشان و مشخصات شخصی افراد نیست، باید حق ایشان را بشناسیم و از آنها اطاعت کنیم که این به نفع دنیا و آخرت خود ما است، پیامبر(ص) و همه ائمه هدی(ع) بهترین الگوهای زندگی سعادتمندانه هستند، حضرت زهرا و حضرت زینب(س) بهترین الگوها هم برای زنان و هم برای مردان هستند.

حجت الاسلام  ربانی بیان داشت: امروز دشمن سعی در تخریب چهره واقعی اسلام و معرفی اسلام به عنوان دین خشونت و خونریزی دارد، امروزه شاهد هستیم که عده ای به نام اسلام و با آوردن نام خداوند و پیامبر اسلام(ص) دست به بدترین و پلیدترین جنایاتی می زنند که هیچ تناسبی با اسلام ندارد.

وی ابراز داشت: متأسفانه در بین بسیاری از عوام جامعه هنوز همه امامان ما شناخته شده نیستند و تنها تعدادی از امامان مانند امام علی و امام رضا و امام حسین(ع) معروف هستند و امام موسی کاظم و امام جواد(ع) آنگونه که باید به مردم معرفی نشده اند و حتی بسیاری از مردم شناخت سطحی هم از ایشان ندارند.

امام جمعه خوراسگان توضیح داد: امام کاظم(ع) نمونه عالی تقوا، زهد، اخلاق، علم و مبارزه سیاسی بودند و مبارزه و حیات سیاسی ایشان بسیار عالی و مختص زمان و موقعیت ویژه ایشان بوده است، متأسفانه بسیاری از جنبه های مهم زندگی ائمه طاهرین(ع) مغفول مانده است، مثلاً بعد مبارزه سیاسی امام صادق(ع) مغفول مانده و تنها به بعد علمی شخصیت ایشان پرداخته شده است.

حجت الاسلام  ربانی بیان داشت: امام کاظم(ع) مبارز سیاسی بودند و اگر شیعیان تقیه می کردند و اسرار انقلاب را فاش نمی کردند، انقلاب مهمی در دوران ایشان و به رهبری ایشان در حال شکل گیری بود، اما اسرار بر ملا شد و امام کاظم(ع) از زندانی به زندان دیگر منتقل می شدند و بسیاری از عمر شریف خود را در زندان گذراندند، زندانی شدن امام کاظم(ع) خواست خود ایشان و شیوه مبارزاتی در آن دوران بود.

وی گفت: متأسفانه امروزه جامعه به سمت خرافات درباره امامان معصوم(ع) حرکت می کند و بسیاری از خرافات دوباره بازگشته اند، حدیث امام کاظم(ع) درباره فرمانبری و محور قرار دادن عقل در زندگی خطاب به هشام ابن حکم که در تحف العقول آمده بسیار ارزشمند است، ایشان می فرمایند «عاقل باش و عاقل کسی است که همه سخنان را می شنود و از بهترین آنها تبعیت می کند»./202/869/ب1

ارسال نظرات