۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۴۶۸۶۱۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تمهیدات زیارت آسان حرم مطهر رضوی فراهم شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر فراهم شدن امکانات و تمهیدات لازم برای زیارت آسان حرم مطهر رضوی، گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که نیازمندان و محرومان هم بتوانند به‌ راحتی به زیارت مرقد مطهر امام رضا(ع) بروند.
حجت الاسلام یعقوبی - افتتاح دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در آیین افتتاح دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مرکز خراسان شمالی، اظهار کرد: امام رضا (ع) نه تنها متعلق به همه ملت ایران بلکه به تمام مسلمانان جهان تعلق داشته و برای همه منشأ خیر و برکت است.

وی با اشاره به اینکه درب حرم مطهر رضوی همیشه به روی تمامی عاشقان ائمه اطهار(ع) باز است، افزود: در این راستا امید می‌رود گشایش دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان شمالی منشأ خیر و برکات بیشتری شده و از این پس شاهد گسترش بیش از پیش فعالیتهای آستان قدس رضوی در این استان باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: بدون شک راه‌اندازی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی سبب افزایش خیر و برکت برای مردم این استان می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده صله رحم امام هشتم نسبت به مردم خراسان شمالی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: صله رحم مراحل متفاوتی دارد که یکی از مراحل آن بصیرت بخشی‌ و آموزش مردم است.

وی با بیان اینکه افزون بر لامسه فردی باید لامسه اجتماعی ما هم خوب بوده و به فکر جامعه باشیم، خاطرنشان کرد: لامسه اجتماعی و ارتباطات بین فردی و گروهی از ملزومات یک جامعه بوده و اگر به آن پرداخته نشود خسارات زیادی به اجتماع وارد خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: امید می‌رود با راه‌اندازی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی ارتباط و پیوند اجتماعی و فردی مردم این استان با حرم مطهر رضوی افزایش یافته و تأثیرات این ارتباط در سایر بخش‌ها به منصه ظهور برسد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: در این راستا ضروری است امکانات، تمهیدات و مقدمات لازم به‌منظور زیارت آسان برای همه اقشار جامعه به‌ویژه نیازمندان و محرومان مهیا شود.

وی با بیان اینکه به این منظور بایستی ابتدا نیازمندان استان شناسایی شده و امکان زیارت حرم رضوی برای آنها فراهم شود، اضافه کرد: همچنین لازم است زمینه خدمت عاشقان امام رئوف در لباس خادمی آن حضرت هم فراهم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خراسان شمالی همسایه امام رضا (ع) بوده و همه‌ساله میلیونها زائر با عبور از این استان به مشهد مقدس مشرف می‌شوند، انتظار می‌رود آستان قدس رضوی امکانات لازم برای خدمات‌رسانی به زائران امام رضا (ع) در مسیر خراسان شمالی به مشهد مقدس را مهیا کند./9314/202/ب2

ارسال نظرات