۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۶۸۶۳۳
معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان:

هجمه به شورای نگهبان با نزدیکی انتخابات آغاز شده است

میرشمسی با اشاره به نزدیکی انتخابات و آغاز هجمه های بسیار علیه این نهاد انقلابی، گفت: با نزدیک شدن به انتخابات باز هم شاهد آغاز هجمه‌ها به شورای نگهبان هستیم، اما شورای نگهبان به این هجمه‌ها عادت کرده‌ است و هیچ گاه از مسؤولیت خود که امانت داری از امانت مردم است، کوتاه نخواهد آمد.
شورای نگهبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد رضا میرشمسی، جانشین معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات ‌آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حماسه ۹دی مردم ایران نماد بصیرت ملت ایرن بود، اظهار داشت: 9 دی روزی است که مردم ایران با اعلام انزجار خود از فتنه گران تمام قد در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان ایستادند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه این فتنه بزرگ خسارتهایی بسیاری برای نظام و مردم داشت، اما چهره واقعی اشخاص مشخص شد و پرده ها کنار رفت، 9 دی برای مردم ایران روزی فراموش نشدنی است و این روز نیز در حقیقت بر گرفته از محرم و صفر است و ریشه در اندیشه حسینی دارد.

جانشین معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه در انتخابات ۸۸ مدعیان جمهوری علیه جمهوریت نظام برخواستند و کشور را دچار خسارت و ناامنی کردند.

وی با بیان اینکه تقوا یکی از ویژگی بازدارنده انسان در برابر وسوسه ها است، گفت: اگر انسان تقوا نداشته باشد و متقی نباشد برای حفظ قدرت حاضر می شود دست به هر عملی بزند و مخالف با مصالح کشور و مردم اقدامات غیر قابل قبولی را به جای گذارد و فتنه ۸۸ را ایجاد کند.

میرشمسی با تأکید بر حمایت از شورای نگهبان و دفاع از جایگاه آن، تصریح کرد: جایگاه شورای نگهبان قابل دفاع است، تجربه مشروطه در برابر چشمانمان است و طبیعی است اگر نهاد ناظری در این مسائل نباشد افرادی پیدا می‌‌شوند تا برای حفظ قدرت خود نظام را به چالش بکشند و مشکلاتی را ایجاد کنند.

وی با اشاره به نزدیکی انتخابات و آغاز هجمه های بسیار علیه این نهاد انقلابی، گفت: با نزدیک شدن به انتخابات باز هم شاهد آغاز هجمه‌ها به شورای نگهبان هستیم، اما شورای نگهبان به این هجمه‌ها عادت کرده‌ است و هیچ گاه از مسؤولیت خود امانت داری از امانت مردم کوتاه نخواهد آمد.

جانشین معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با اشاره به روند بررسی صلاحیتها، خاطرنشان کرد: متأسفانه دست این نهاد برای علنی کردن برخی رد صلاحیتها بسته است و به همین جهت عده‌‌ای از این فضا سوءاستفاده می کنند و شروع به شانتاژ خبری و دروغ پراکنی می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت انتخابات شوراها و عدم نظارت این نهاد بر این انتخابات، تأکید داشت: مشروعیت شورای نگهبان از قانون اساسی است، وقتی نظارت تخصصی نباشد، وضعیت شوراها پیش می‌‌آید، چرا امروز علاقه به انتخابات شورا بیش از وزارت و نمایندگی مجلس است./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات