۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۶۸۶۳۵
آیت الله موسوی جزایری خبرداد؛

صحن عقيله بني هاشم در كربلا ساخته مي‌شود

نماينده ولي فقيه در خوزستان با اشاره به ساخت دو صحن بسيار بزرگ از سوي مردم ولايتمدار ايران در عراق، گفت: قرار است دو صحن بسيار بزرگ به نام «صحن مطهر حضرت فاطمه الزهرا(س) در نجف اشرف» و «صحن مطهر عقيله بني هاشم(س) در كربلا» از سوی ايراني‌ها ساخته شود.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، آيت الله سيد محمدعلي موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان، با اشاره به اقدام پسنديده مردم خوزستان در كمك به بازسازي عتبات عاليات، اظهار داشت: ترميم و بهسازي گنبد حرم مطهر علوي توفيق بزرگي بود كه خداوند به ملت ايران و به‌ويژه استان خوزستان اهدا شد.

وي با بيان اينكه مردم استان خوزستان پيش‌گام در اهداي نذورات به پروژه ترميم و بهسازي گنبد حرم مطهر علوي بودند، تصريح كرد: امروز نتيجه اين اقدامات خير و طلاكاري مردم خوزستان با رونمايي از گنبد جديد حرم مطهر اميرالمؤمنين(ع) به وضوح ديده در نجف اشرف ديده شد و ما قدردان نعمت اين مردم ولايتمدار هستيم.

امام جمعه اهواز، با بيان اينكه مراسم رونمايي از گنبد حرم مطهر علوي با حضور شخصيت‌هاي برجسته ايراني و عراقي و علماي گران‌قدر برگزار شد، اذعان داشت: ضمن تشكر و قدرداني از همه خيرين خوزستان، از مسئولين عراقي نيز تشكر ويژه‌اي مي‌كنم و با اينكه آنها امكانات مختلفي در اختيار دارند ولي با محول كردن اين اقدام به ايراني‌ها و موافقت با اجراي پروژه از سوي آنها و مردم خوزستان اقدام بزرگي صورت گرفت.

آيت الله موسوي جزايري، با تأكيد بر اينكه مردم استان خوزستان در انجام امور خير، پيش‌قدم هستند، افزود: البته سهم مردم ديگر استان‌ها هم در اين امور محفوظ است، به‌طوري‌كه هم‌اينك ساخت ضريح امامين عسكريين كه بزرگ‌ترين ضريح در بين ضريح‌ها محسوب مي‌شود بر عهده مردم استان قم بوده و مردم مشهد، شيراز، تبريز و ديگر نقاط هم در انجام اقدامات و پروژه‌هاي عتبات عاليات فعاليت چشمگيري دارند.

ساخت دو صحن بسيار بزرگ از سوي مردم ولايتمدار ايراني در عراق

نماينده ولي فقيه در خوزستان، با اشاره به ساخت دو صحن بسيار بزرگ از سوي مردم ولايتمدار ايراني در عراق، گفت: إن‌شاءالله قرار است ۲ صحن بسيار بزرگ به نام «صحن مطهر حضرت فاطمه الزهرا(س) در نجف اشرف» و «صحن مطهر عقيله بني هاشم(س) در كربلا» توسط ايراني‌ها ساخته شود.

امام جمعه اهواز، با بيان اينكه ملت ايران نسبت به ائمه اطهار(ع) فداكاري‌هاي زيادي كرده و از جان‌ودل براي آنها مايه مي‌گذارند، گ براي ساخت ايوان و گنبد طلا برخي افراد و اشخاص مستضعف تمام دارايي خود را در اين مسير هديه مي‌دادند و البته خدمات آنها به اهل‌بيت نزد خداوند محفوظ است.

برنامه مردم خوزستان براي ترميم و بهسازي حرم مطهر حضرت زينب(س)

آيت الله موسوي جزايري با اشاره به برنامه مردم استان خوزستان براي ترميم و بهسازي حرم مطهر حضرت زينب(س) در سوريه خاطرنشان كرد: مردم اين استان در حال ساخت يك صحن جديد هستند ضمن اينكه ديگر صحن‌هاي اين حرم مطهر هم در حال بازسازي بوده و برنامه ويژه‌اي هم براي ترميم گنبد آن در نظر گرفته‌اند.

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري، در پايان گفت: هم‌اكنون مرحله آماده‌سازي فرش‌هاي جديد حرم مطهر حضرت زينب(س) توسط مردم خوزستان در حال انجام است كه إن‌شاءالله در آينده‌اي نزديك به اتمام مي‌رسد./1330/101/ب3

ارسال نظرات