۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۴۶۸۶۴۰
در برنامه رادیو معاف بررسی می‌شود؛

از بررسی زندگی شهید مفتح تا مروری بر حیات طیبه استاد صفایی حائری

بررسی زندگی عالم مجاهد شهیدمفتح در شاهد در برنامه «شاهد»، مروری بر حیات طیبه استاد صفایی حائری بر برنامه «حیات طیبه»، پخش جلسات تفسیر آیت‌الله خاتمی در برنامه «سروش آسمانی»، تبیین حالات زمان احتضار و مرگ در برنامه «بازگشت» از جمله برنامه‌های رادیو معارف است.
رادیو معارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بررسی زندگی عالم مجاهد دکتر مفتح در شاهد در برنامه «شاهد»، مروری بر حیات طیبه استاد صفایی حائری بر برنامه «حیات طیبه»، پخش جلسات تفسیر آیات مبارک سوره «انفال» با بیان آیت‌الله سید احمد خاتمی در برنامه «سروش آسمانی»، تبیین حالات زمان احتضار و مرگ در برنامه «بازگشت» از جمله برنامه‌های رادیو معارف است.

بررسی زندگی عالم مجاهد دکتر مفتح در شاهد رادیو معارف

رادیو معارف همزمان با سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح به تبیین ابعاد شخصیت و زندگانی این عالم عامل و مجاهد شهید می‌پردازد.

همزمان با سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح برنامه «شاهد» به زندگی این عالم و شهید وارسته می‌پردازد.

این برنامه طی گفتگو با شاگردان،‌ دوستان، اقوام و ملازمان آن شهید بزرگوار به فعالیت‌های اجتماعی و علمی آیت‌الله دکتر مفتح خواهد پرداخت

لازم به ذکر است دکتر مفتح در کنار حوزه ارتباطش با دانشگاه نیز بسیار نزدیک بود و توانست این دو قشر را نیز به هم نزدیک‌تر کند. طوری که حضرت امام خمینی (ره) روز شهادت وی را به نام وحدت حوزه و دانشگاه اعلام کردند.

«شاهد» که با هدف معرفی شهدا و آشنایی با زندگی آنان طراحی و ساخته شده، کاری از گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف است که به تهیه و سردبیری محمد حسین آزما و اجرای عباسعلی توفیقی هر روز ساعت 12:10 تقدیم شنوندگان این رسانه دینی می‌شود.

حیات طیبه مرحوم استاد صفایی حائری بررسی می‌شود

برنامه «حیات طیبه» که با هدف معرفی و تکریم علمای شیعه و گسترش و ترویج سنت‌های اخلاقی و منش بزرگان دین و اخلاق از رادیو معارف پخش می‌شود با گرامیداشت یاد و نام فقیه وارسته مرحوم استاد صفایی حائری، ابعاد شخصیت و زوایای زندگی آن بزرگوار را مرور می‌کند.

"حیات طیبه" برنامه‌ای ازگروه فرهنگ و جامعه به تهیه‌کنندگی امیر عباس خاقانی و اجرای سیدحمید حسینی یکشنبه‌ها ساعت 15:30 از رادیو سراسری معارف پخش می‌شود.

پخش جلسات تفسیر ‌ایت الله خاتمی

تفسیر آیات مبارک سوره «انفال» با بیان آیت‌الله سید احمد خاتمی از رادیو معارف پخش می‌شود.

برنامه «سروش آسمانی» 1 دی 95 نکات تفسیری آیه 36 و 37 سوره مبارک «انفال» را به سمع معارف جویان می‌رساند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه تهران و عضو مجلس خبرگان در این برنامه بر محور آیات کلام الله مجید جدا کردن افراد طیب و خبیث از یکدیگر را بیان خواهد کردبرنامه «سروش آسمانی» به همت گروه قرآن و اهل بیت علیهم السلام به تهیه‌کنندگی حمید اشتری و گویندگی نرجس فروغی چهارشنبه‌ها ساعت 30: 15 از صدای فضیلت پخش می‌شود.

تبیین لحظات احتضار و مرگ در برنامه بازگشت

برنامه «بازگشت«1 و 2 دی 95 با کارشناسی حجت الاسلام و المسلمین بهشتی به موضوع مرگ و احتضار و تغسیل میت خواهد پرداخت.

 بیان حالات انسان در لحظه مرگ، مشاهدات انسان در زمان احتضار و بررسی حالات زمان مرگ در قرآن از جمله محورهایی است که در این برنامه به آن پرداخته می‌شود

«بازگشت» کاری از گروه فقه و اندیشه به سردبیری و تهیه کنندگی محمد حسین آزما و اجرای محمد رضا صابری اراکی است که چهارشنبه و پنج شنبه ساعت 12:30 تقدیم مخاطبان رادیو معارف می‌شود./998/303/ب3

ارسال نظرات