۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۶۸۷۲۰
آیت الله شب زنده دار:

طلاب با خوش رفتاری رسالت خود را در جامعه انجام دهند

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که روحانیان مراقب رفتار و کردار خود با مردم باشند، گفت: بد رفتار کردن یک روحانی با مردم سبب از بین رفتن قشر روحانیت در ذهن مردم می شود و روحانی که با رفتار کردار خود مردم را ناراحت کند، نمی تواند رسالت خود را در حوزه های علمیه به اتمام برساند.
آیت الله شب زنده دار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مهدی شب زنده عضو فقهای شورای نگهبان امشب در دیدار طلاب مدرسه تخصصی بقیه الله قم  گفت: زیاد حرف زندن در زندگی، انسان را از عبادت کردن خدا دور می کند.

وی افزود: انسان باید در زندگی برای حرف زدن، تفکر کرده تا بفهمد چه حرفی را به مخاطب می زند کهسبب ناراحتی دیگران و اذیت کردن آن ها نشود.

آيت‌الله شب زنده دار با اشاره به این که طلاب از پرحرفی پرهیز کنند، اظهار داشت: طلاب بدانند پرحرفی در درس خواندن و کتاب نوشتن تأثیر زیادی دارد و کسی که در زندگی طلبگی خود مشغول به پژوهش بوده، ممکن با زیاد حرف زدن، مطالبی را در کتاب قرار دهد که سبب هدر رفتن وقت شود.

وی با بیان این که زیاد حرف زدن، سبب خستگی و بی حوصله گری افراد می شود، ابراز داشت: غذای حلال یکی دیگر از مواردی بوده که امام علی(ع) در نامه های خود در نهج البلاغه آورده و مردم را به درآمد حلال، سفارش کرده است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: غذای حرام همچون ماشینی است که اگر لاستیک وسیله نقلیه پنچر شود، دیگر نمی تواند به مقصد برسد، انسان با درآمد حرام نمی تواند به مقصد نهایی که کمال است، برسد.

وی ابراز داشت: مال حرام و شبهه ناک انسان را از خدا دور کرده و به سمت کارهای شیطانی می برد و دیگر انسان نمی تواند در زندگی خود، تصمیم مناسب با کار خود بگیرد زیرا مال حرام را در شکم خود قرار داده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که سیاه شدن قلب به سبب مال حرام است، اظهار داشت: اسلام زندگی مسلمانان را به درآمد حلال، تعریف کرده تا مردم بتوانند زندگی شیرینی را برای خود بجا بیاورند.

وی با بیان این که متأسفانه بعضی از طلاب در زندگی خود برای در آوردن حلال، اهتمام زیادی قائل نمی شوند، خاطرنشان کرد: ظلم به فرد ضعیف از بدترین ظلم ها شمرده می شود.

آیت‌الله شب زنده دار خاطرنشان کرد: ظلم به خانواده، همسر، همسایه و پدر و مادر از دیگر انواع ظلم محسوب می شوند و مردم بدانند که ظلم فقط به این نیست که انسانی در ولایت جور باشد تا ظلم کند.

وی با توجه به این که ظلم به نفس، جسم و روح انسان را از بین می برد، بیان داشت: بد رفتار کردن یک روحانی با مردم سبب از بین رفتن قشر روحانیت در ذهن مردم می شود و روحانی که با رفتار  کردار خود مردم را ناراحت کند،  نمی تواند رسالت خود را در حوزه های علمیه به اتمام برساند.

آيت الله شب زنده دار در پایان گفت: جامعه  اسلامی زمانی به طور زنده زندگی می کند که در آن ظلمی صورت نگیرد و مردم بتوانند با آرامش زندگی کنند./9707/پ202/ج1

ارسال نظرات