۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۴۶۸۷۳۰
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی:

ساماندهی گلزار شهدای خراسان جنوبی نیازمند تزریق اعتبار است

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه گلزار شهدای استان نیازمند تزریق اعتبار است، گفت: فضای شهر بیرجند نسبت به نصب تصاویر و المان شهدا شرایط مطلوبی ندارد.
معصومی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حسین معصومی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خراسان جنوبی، اظهار داشت: در طول مدتی که شورای فرهنگ ترویج ایثار و شهادت شکل گرفته است سه جلسه برگزار شد که دو جلسه مربوط به استانداران پیشین و یک جلسه دیگر با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بود.

وی بیان داشت: در جلسات گذشته شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چهار کمیته تجلیل و یادواره‌ها، کمیته حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کمیته فرهنگی و تبلیغات و کمیته اداری، مالی، ارزیابی و برنامه‌ریزی شکل گرفت که باید به تصویب شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی پیرامون مرمت و بازسازی گلزار شهدا، تصریح کرد: در خراسان جنوبی سه گروه گلزار شهدا نیمه تمام، تمام و در دست اقدام وجود دارد که باید به یک جمع‌بندی جامعی در رابطه با این گلزار شهدا برسیم.

حجت الاسلام معصومی تعداد گلزارهای شهدای در دست اقدام را 41 مورد با 231 هزار مزار اعلام و تصریح کرد: این تعداد گلزار شهدا با پیشرفت فیزیکی 79 درصد در حال اجرا است.

وی اعلام کرد: طبق موافقت‌نامه‌های مبادله شده و تخصیص 100 درصدی اعتبارات ساماندهی این تعداد گلزار شهدا نیازمند 292 میلیون تومان اعتبار است که به پایان برسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین ساماندهی 12 گلزار شهدا که شامل 24 مزار شهید نیازمند 192 میلیون تومان اعتبار بوده که به دلیل کمبود اعتبار عملیات اجرایی آغاز نشده است.

حجت الاسلام معصومی از چاپ وصیت‌نامه شهدا خبر داد و گفت: وصیت‌نامه و آثار هزار و 200 شهید از استان جمع‌آوری شده و برای چاپ به تهران فرستاده شده است.

وی با اشاره به اینکه این کتاب در برگیرنده متن، وصیت‌نامه و بخشی از زندگانی شهدای استان است، ادامه داد: طبق گفته‌های مرکز چاپ این کتاب سالیان سال طول می کشد لذا خواستار مساعدت و ورود استانداری در این زمینه هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی تهیه بنر و نصب آن و طرح سپاس را از دیگر مصوبات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطرنشان کرد: فضای شهری بیرجند نسبت به نصب تصاویر و المان شهدا شرایط مطلوبی ندارد.

حجت الاسلام معصومی با اشاره به اینکه در سایر استان‌های کشور شهرداری ها در زمینه نصب تصاویر و المان شهدا ورود می‌یابند، توضیح داد: با توجه به اینکه در آستانه سال جدید هستیم این مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی در پایان خواستار ساماندهی گلزار شهدای قطعه یک بیرجند شد و یادآور شد: این مکان دارای قدمتی طولانی بوده که بعد از گذشت 37 سال هنوز اقدام خاصی در آن صورت نگرفته است./101/880/ب1

ارسال نظرات