۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۴۶۸۷۴۵
نماینده رباط کریم و بهارستان:

ترور سفیر روسیه نقشه آمریکا بود

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با تحلیل اقدامات تروریستی اخیر در ترکیه، گفت: آمریکا نمی‌خواهد کشورهای مستقل منطقه در خصوص مساله مبارزه با تروریسم باهم متحد شوند.
ترور سفیر روسیه در ترکیه

حجت الاسلام حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا در خصوص ترور سفیر روسیه در ترکیه، گفت: اخیرا جلساتی میان ایران، روسیه و ترکیه برگزار شده که آمریکا از این بابت نگران است. ایالات متحده نمی‌خواهد در منطقه کشورهای مستقل با یدکدیگر متحد شوند.

وی افزود: روسیه که بسیار محکم از کشوری مانند سوریه حمایت می‌کند، ترکیه نیز جدیدا تغییر نگرش داده است، اما همین نوع جدید از تعامل هم می‌تواند برای استکبار خطرساز باشد و بر همین اساس شاهد هستیم با ابزاری مانند ترور تلاش می‌شود تعاملات جدید از بین برده شوند.

حجت الاسلام نوروزی با تأکید بر این موضوع که قطعا دست آمریکا در اقدامات خرابکارانه امروز در جریان است، بیان داشت: بدون شک پشت صحنه ترورهای اخیر و به طور کل اقدامات تروریستی موجود، کشور آمریکا حضور دارد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در پاسخ به سوء استفاده تکفیری ها از مقدسات اسلامی، گفت: سوء استفاده از نام جلاله پروردگار برای اقدامات تروریستی برآمده از تفکرات داعشی و وهابی است. در دنیای امروز هنگام اعدام ظالمانه آیت الله شیخ نمر، ریختن بمب بر سر مردم مظلوم یمن و تمامی اقدامات خبیثانه، به دورغ نام «الله» برده می‌شود که تماما ریشه در تفکر تکفیری-وهابی دارد.

حجت الاسلام نوروزی در پایان با مهم ارزیابی کردن نقش علمای شیعه و سنی در فرونشاندن آتش تفکرات موجود داعشی، ابراز داشت: اتحاد و به هم پیوستگی میان بزرگان جهان تشیع و اهل سنت می‌تواند عاملی باشد تا از طریق آن تفکرات موجود تکفیری به سمت انزوا و انحلال پیش برود./856/ت302/ج

ارسال نظرات