۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۶۸۷۸۵
معاون دانشگاه علوم و معارف قرآن کشور:

قرآن کریم قانون اساسی حیات بشریت است

معاون دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور با تأکید بر بهره‌گیری بیشتر از آموزه‌های قرآنی برای هدایت و سعادت بشر، گفت: در واقع قرآن کریم بهترین و کامل‌ترین قانون اساسی زندگی بشریت است.
حجت‌الاسلام علی قاسمی - معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی قاسمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره بزرگ قرآنی «رحمة للعالمین» که در محل دانشکده علوم قرآنی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: بشریت به‌ ویژه مسلمانان برای رسیدن به حیات بهتر معنوی و مادی و سعادتمندی در دنیا و آخرت به قرآن و آموزه‌های الهی آن نیاز دارند.

وی با بیان اینکه در واقع قرآن کریم بهترین و کامل‌ترین قانون اساسی برای زندگی بشریت است، افزود: اگر بشریت به دنبال زندگی بهتر و رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت است، هیچ راهی جز مراجعه به کتاب آسمانی قرآن به‌ عنوان قانون اساسی کامل خود ندارد.

حجت‌الاسلام قاسمی خاطرنشان کرد: خداوند قرآن کریم را برای هدایت بشریت بر حضرت محمد(ص) نازل کرده و پیامبر گرامی اسلام هم بر اساس آیات و آموزه‌های قرآنی، برای هدایت و سعادت بشر برنامه عملی و کاربردی را در جامعه پیاده کرده است.

وی با بیان اینکه تمامی گزاره‌ها و آموزه‌های قرآنی یقینی و بری از خطا و اشتباه است، اضافه کرد: بر این اساس هر کس باید با توجه به دانش و میزان فهم خود برای درک و استفاده از آموزه‌های قرآنی تلاش کند.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور ادامه داد: همه افراد وظیفه دارند با تفکر و اندیشیدن در مبانی آیات قرآن کریم، از آموزه‌های این کتاب آسمانی در زندگی خود بهره برده و در این زمینه هم از توان اهل علم و دانشمندان قرآنی استفاده کند.

حجت‌الاسلام رحیم مهدوی‌پور، رییس دانشکده علوم و معارف قرآنی بجنورد هم در این آیین، با اشاره به برگزاری جشنواره بزرگ قرآنی «رحمة‌ للعالمین» از سوی این مرکز علمی آموزشی قرآن، اظهار کرد: در این جشنواره افزون بر 600 نفر از دانشجویان، طلاب، روحانیان، دانش‌آموزان و کارکنان ادارات و خانواده‌های آنها شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری این جشنواره فراهم کردن زمینه انس بیشتر جوانان و نوجوانان با قرآن کریم بود، اضافه کرد: همه مسؤولان و متولیان باید برای انس بیشتر نسلهای جدید با آموزه‌های قرآنی همت مضاعف داشته باشند.

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور با اشاره به هجمه و توطئه‌های دشمنان علیه جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان فعالیتهای ضد اخلاقی زیادی برای اشاعه فساد و فحشا در جامعه ما می‌کنند و همه وظیفه داریم در برابر این اقدامات دشمنان مقابله کنیم.

به گفته وی، همان‌طور که اشاعه فساد و فحشا، منکر است، اشاعه معروفات در جامعه هم خود نوعی معروف و خدمت به جامعه و امت اسلام به شمار می‌رود.

گفتنی است، در پایان این همایش از برگزیدگان جشنواره قرآنی «رحمة للعالمین» شامل نفرات برتر مسابقه قرآنی تفسیر سوره حجرات و برگزیدگان رشته‌های حفظ و ترتیل قرآن کریم با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد./9314/202ب2

ارسال نظرات