۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۶۸۸۲۰
آیت الله طباطبایی نژاد:

ساماندهی بانک جامع اطلاعاتی فعالان قرآنی ضروری است

نماینده ولی فقیه در اصفهان در جلسه شورای توسعه قرآنی استان بر لزوم ساماندهی بانک جامع اطلاعات فعالان قرآنی تأکید کرد.
شورای توسعه قرآنی اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امروز در جلسه شورای توسعه قرآنی استان که با حضور استاندار اصفهان و مدیران کل دستگاه های مربوطه برگزار شد، گفت: باید به گونه ای عمل کنید که مؤسسات قرآنی بتوانند به صورت مستقل امورات خود را اداره کنند و منتظر بودجه های دولتی نباشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از مهم ترین فعالیتها در حوزه قرآن، تکمیل بانک جامع اطلاعات فعالان قرآنی است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر یک از دستگاه های مرتبط با فعالیتهای قرآنی آمارهای جداگانه ای ارائه می دهند که ممکن است بسیاری از آنها همپوشانی داشته باشد و همین امر آمار ما را از واقعیت دور می کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم گامهای مؤثر و بلندی در زمینه فعالیتهای قرآنی در استان برداریم، باید شناخت درست و صحیحی از وضعیت موجود داشته باشیم و این امر جز با تکمیل بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی میسر نخواهد شد.

آیت الله طباطبایی نژاد یکی از وظایف شورای توسعه قرآنی استان را تدوین سند چشم انداز فعالیتهای قرآنی دانست و افزود: بر اساس آن سند می توانیم برنامه ریزی کنیم که در 5 سال آینده چند نفر به حافظان قرآن کریم افزوده می شود و از این تعداد سهم هر دستگاه و هر شهرستان چقدر است.

در ادامه رسول زرگرپور، استاندار اصفهان نیز بر ضرورت تکمیل بانک جامع اطلاعاتی فعالان قرآنی تأکید کرد و گفت: اگر این بانک اطلاعاتی کامل شود، باید کلیه فعالیتهای قرآنی استان منوط به ثبت نام در این سامانه و داشتن کارت یا کد شناسایی معتبر از آن شود.

وی خاطر نشان کرد: هویت بخشی و سیاست های تشویقی می تواند تکمیل شدن این سامانه اطلاعاتی را با سرعت بیشتری به پیش برد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این شورا پرداخت.

وی برگزاری 3 دوره کارگاه آموزشی توانمند سازی مربیان و مدیران مؤسسات و خانه های قرآنی را از جمله برنامه های این شورا دانست و گفت: تجلیل از اعضای مجمع مؤسسات قرآن و عترت استان با حضور اعضای شورای توسعه قرآنی کشور از دیگر برنامه های شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان برشمرد.

حجت الاسلام ارزانی با بیان این مطلب که استان اصفهان در فعالیت های قرآنی یکی از استان های سرآمد کشور است، ابراز کرد: از 10 مؤسسه برتر که در سطح کشور انتخاب و تجلیل شدند، 4 مؤسسه از استان اصفهان بود.

دبیر شورای توسعه فعالیت های قرآنی تصریح کرد: حمایت از برگزاری جشن نور ویژه دهه فجر، همراه با تجلیل از برگزیدگان مسابقات سراسری قرآن کریم و نشست مشترک اعضای مجمع مؤسسات قرآنی با مدیران کل عضو شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآن کریم در مشهد از دیگر برنامه های این شورا بود.

وی از اعطای جایزه فیلم های قرآنی برگزیده در جشنواره حسنات خبر داد و افزود: در بوسنی و هرزگوئین نمایشگاهی در حوزه هنر های قرآنی برپا شده که تاکنون 7 گروه از هنرمندان را به آن جا اعزام کرده ایم.

حجت الاسلام ارزانی اهدای قرآن به مراکز فرهنگی و قرآنی استان را از دیگر برنامه های شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان دانست و گفت: تعویض قرآن های فرسوده در نمایشگاه قرآن نیز از دیگر برنامه ها بود./201/1305/ب1

ارسال نظرات