۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۶۸۸۲۷
رییس مرکز تخصصی نماز:

ترویج اقامه نماز در جامعه رسالت همگانی است

رییس مرکز تخصصی نماز کشور با تأکید بر مشارکت و فعالیت تمامی دستگاه‌ها و نهادها و خانواده‌ها برای گسترش بیشتر فرهنگ نماز در جامعه، گفت: در واقع ترویج بیش از پیش اقامه نماز در جامعه اسلامی رسالت همگانی است.
حجت‌الاسلام علی‌اصغر آیتی - رییس مركز تخصصی نماز ستاد اقامه نماز کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی‌اصغر آیتی، رییس مركز تخصصی نماز ستاد اقامه نماز کشور، امروز در دومین اجلاس استانی نماز در خراسان شمالی که در محل سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار شد، با اشاره به اثرات فردی و اجتماعی اقامه نماز، اظهار کرد: اگر اقامه نماز در جامعه به‌ خوبی نهادینه و فراگیر شود، بدون شک بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی و اخلاقی از جامعه اسلامی ما رخت برمی‌بندد.

وی با تأکید بر فعالیت و مشارکت بیشتر همه دستگاه‌ها و نهادها و همچنین خانواده‌ها برای گسترش فرهنگ اقامه نماز در جامعه، تصریح کرد: باید ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه اسلامی به یک رسالت و مسؤولیت همگانی تبدیل شود نه آنکه انتظار داشته باشیم یک یا چند دستگاه فرهنگی به‌تنهایی در این زمینه فعالیت کنند.

حجت‌الاسلام آیتی با اشاره به اینکه اکنون برخی از جوانان و نوجوانان سست‌نماز هستند، ادامه داد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در جامعه سبب می‌شود تا دیگر جوان و یا نوجوانی که نسبت به اقامه این فریضه الهی سست باشد در جامعه خود نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ نماز اثرات و نتایج درخشانی در جامعه خواهد داشت، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اثرات نماز در جامعه کاهش آسیبهای اجتماعی و اخلاقی است؛ به‌گونه‌ای که ترویج این فرهنگ می‌تواند معضلاتی چون طلاق، فساد، اعتیاد و خودکشی که از مهم‌ترین آسیبهای اجتماعی جامعه امروز ما هستند را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

حجت‌الاسلام آیتی تصریح کرد: عوامل و دلایل متعددی ازجمله مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی، ضعف مهارتهای زندگی، نابرابری جایگاه اجتماعی و غیره در به وقوع پیوستن طلاق مؤثر است که اقامه نماز می‌تواند برای رفع تمام این موارد اثرگذار باشد.

وی افزود: با توجه به افزایش روزافزون طلاق در جامعه ما و دقت در دلایل وقوع این معضل به این نتیجه می‌‌رسیم که ترویج اقامه نماز در جامعه سبب رواج روحیه ساده‌زیستی و دوری از تجمل‌گرایی در جامعه، خانواده‌ها و افراد شده و از این طریق می‌تواند در کاهش طلاق نقش چشمگیری داشته باشد.

حجت‌الاسلام آیتی با اشاره به اینکه اقامه نماز روح ساده‌زیستی و دوری از تجمل‌گرایی را در افراد و جامعه نهادینه می‌کند، افزود: اقامه نماز علاوه بر اینکه روحیه دوری از تجمل را در جامعه گسترش می‌دهد، از حس غرور و خودبرتربینی در بین انسانها هم می‌کاهد.

رییس مركز تخصصی نماز ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه اقامه نماز واجب بوده و تحت هیچ شرایطی از فرد ساقط نمی‌شود، اظهار کرد: به همین دلیل لازم است، در کنار سایر احکام دین به موضوع اقامه نماز هم به‌ صورت ویژه توجه داشته باشیم.

گفتنی است، در دومین اجلاس استانی نماز از 26 الگوی برتر اقامه نماز شامل دستگاه‌ها و نهادهای برگزیده و فعالان این عرصه تجلیل شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات