۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۴۶۸۸۳۴
حجت الاسلام سلیمی:

گزارشی درباره چگونگی اجرای قانون اقدام متقابل در نقض برجام به مجلس ارائه نشده است

نماینده مردم محلات از ارائه نشدن گزارش از سوی دولت به مجلس در خصوص اجرای قانون اقدام متقابل ایران در صورت نقض برجام انتقاد کرد.
حجت الاسلام سلیمی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا به نقل از خانه ملت، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه یکم دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری شفاهی با بیان اینکه این روزها 8 تا 9 درصد قیمت دلار افزایش پیدا کرده اما لوازم خانگی بیش از 22 درصد گران شده‌اند، گفت: چه کسی باید جلوی این کار را گرفته و از حقوق مردم دفاع کند؟ چرا مسئولان ذیربط اقدام لازمی در این خصوص انجام نمی‌دهند؟

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: بر حسب گزارش رئیس قوه مجریه، رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه برجام با توجه به مصوبه سنای آمریکا و عدم وتوی اوباما نقض شده است و اکنون سوال این است چرا در راستای اجرایی شدن "قانون اقدام متقابل" هیچ گزارشی به مجلس ارائه داده نمی‌شود؟

وی افزود: در قانون بودجه سال آینده مالیات به نحو چشمگیری افزایش پیدا کرده اما این افزایش در دوران رکود تولید را زمینگیر می‌کند.

حجت الاسلام سلیمی همچنین با اشاره به بررسی لایحه برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه سال 96 به طور همزمان در صحن و کمیسیون‌های مجلس گفت: بودجه باید ناظر به قانون باشد اما باید پرسید تفاوت‌ها در قانون بودجه و مصوبات برنامه توسعه چگونه جبران خواهند شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین در خصوص وضعیت بهداشتی و درمانی حوزه انتخابیه خود به وزیر بهداشت تذکر داد و گفت: بیکاری خانواده‌ها را از درون نابود کرده است./856/د102/ج

 

ارسال نظرات