۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۶۸۸۳۶
امام جمعه بجنورد:

جاده‌های خراسان شمالی به‌ عنوان پل ارتباطی زائران حرم رضوی نیازمند توجه ویژه است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: جاده‌های خراسان شمالی به دلیل آنکه پل ارتباطی زائران رضوی هستند باید رسیدگی به جاده‌های مواصلاتی این استان در رأس کارها قرار داشته باشد.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با راهداران استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان که به مناسبت یکم‌ دی‌ماه، روز راهدار برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرموده «سید القوم خادمهم فی السفر»؛ یعنی بزرگوارترین انسانهای هر قوم کسانی هستند که در سفرها به دیگران خدمت کنند.

وی افزود: خداوند متعال به‌ واسطه کار سخت و خیرخواهانه‌ای که راهداران و رانندگان برای خدمت به هم نوعانشان انجام می‌دهند، اجر و پاداش مضاعفی به آنها عطا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: مسؤولان و کارکنانی که در زمینهٔ حمل و نقل و راهداری مشغول خدمت هستند باید برای کاهش خطرات و آسیبهایی که ممکن است مسافران را تهدید کند برنامه‌ریزی‌های مناسب داشته باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر اساس احادیث رسیده از ائمه معصوم(ع) اگر کسی یک نفر را زنده کند، دنیا را زنده کرده و کار راهداران مصداق بارز این حدیث شریف است.

وی در ادامه با تأکید بر توجه ویژه به محورهای ارتباطی با حرم مطهر رضوی، تصریح کرد: استان خراسان شمالی پل ارتباطی زائران حرم ثامن‌الحجج (ع) است؛ به همین دلیل باید از همه لحاظ به‌ویژه فرهنگی به آن توجه ويژه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه باید مسؤولان راهداری، جاده‌های خراسان شمالی که پل ارتباطی زائران حرم رضوی هستند را دریابند، خاطرنشان کرد: از آنجا که جاده‌های استان پل ارتباطی زائران رضوی هستند باید رسیدگی به جاده‌های مواصلاتی خراسان شمالی در رأس کارها قرار داشته باشد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: برای رسیدن به توسعه و تمدن به‌ ویژه رسیدن به هدفی که رهبر معظم انقلاب آن را به‌ عنوان ساخت تمدن اسلامی تبیین کرده‌اند، باید به مقوله حمل و نقل بهای ویژه‌ای بدهیم تا بتوانیم در جذب گردشگران خارجی موفق باشیم؛ چرا که توریست‌ها ناقلان فرهنگ ناب اسلام برای دیگر کشورها خواهند بود.

وی افزود: در این راستا باید فرهنگ گردشگری و توجه به محیط زیست و داشته‌های طبیعی در جامعه به بلوغ خود برسد که لازمه این امر تلاش همه‌جانبه مسؤولان از جمله در بخش حمل و نقل و راهداری است.

گفتنی است، از 26 آذر تا یکم دی‌ ماه به‌ عنوان هفته حمل و نقل و راهداری نام‌گذاری شده است./9314/202/ب2

ارسال نظرات