۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۶۸۸۵۶
توکلی:

وجود مسؤولان مرفه از زمینه های فساد است

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: مردم نمی توانند سخنان دولتمردان را قبول کنند، پس یک جای کار دولت می لنگد که مردم چنین احساسی دارند.
احمد توکلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد توکلی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس امروز دانشجویان سهند با بیان اینکه در یک کشور می تواند هم فساد قانونی وجود داشته باشد و هم غیر قانونی، اظهار داشت: وقتی فاسدها در مجاری قانونی نفوذ کنند، کارکرد قانونی و طبیعی سیستم، به سمت فساد خواهد رفت؛ در نتیجه ممکن است قانونی بجود بیاید، اما مشروع و به صورت طبیعی غیرقانونی باشد. 
وی ادامه داد: مرحله پیشرفته تری از فساد قانونی وحود دارد، خدا کند ما به این مرحله پیشرفته نرسیم و آن هم تسخیر حکومت است. الان سیستم هایی که مسؤول مبارزه با فساد هستند، مشکل دارند و تا زمانی که مشکلات مربوط به آن ها حل نشود، فساد ریشه کن نمی شود.
توکلی با اشاره به این‌که اظهارات دولتمردان باید با حقایق جامعه مطابقت داشته باشد، ادامه داد: وقتی سخنگوی دولت صحبت می کند، مردم نمی توانند سخنانش را قبول و به دولت اعتماد کنند، پس یک جای کار دولت می لنگد که مردم چنین احساسی دارند، البته دیگر قوای نظام نیز باید اعتمادآفرین باشند.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به اهمیت کار وکلای ملت در مجلس، در راستای مقابله با فساد، تصریح کرد: مجلس محل توزیع ثروت و قدرت است و اگر نمایندگان مردم مراقبت نکنند، به ناحق پول هایی از جیب هایی به جیب دیگر می رود و قدرت از دست آدم های صالح به دست آدم های ناصالح می رسد. 
وی با تأکید بر این‌که وقتی فساد باشد، تولید کم می شود و قیمت هم بالا می رود، شکاف بین انتظارات و امکانات در کشور را حاصل فقر سیاسی دولت دانست و اظهار داشت: اگر فضای سیاسی بر دولت حاکم باشد، تجمل گرایی عمومی نیز افزایش می یابد، چراکه مسؤولان الگوی مردم هستند.
توکلی ادامه داد: اگر مسؤولی نتواند الگو باشد، قناعت و مناعت در جامعه فراموش خواهد شد، متأسفانه امروزه شرایطی پیش آمده که کالای لوکس جای کالای ضروری را گرفته است، چون خود مسؤولان دنبال این جور چیزها هستند، مردم هم که بسیاری از آن ها ندارند، مجبور به اقدامات دیگری می شوند.
نماینده سابق تهران در مجلس افزود: در چنین شرایطی کالای تولیدی ضروری جای خود را به کالای تولیدی غیرضروری می دهد و هزینه برای کالایی صرف می شود که لوکس است اما غیرضروری. از سوی دیگر وقتی تقاضای کالای لوکس بیشتر شود، این کالاها گران تر می شوند و این زمان است که فقرای واقعی بیشتر چهره خود را نشان می دهند.
وی تصریح کرد: وجود مسؤولانی که زندگی مرفهی دارند؛ یکی از زمینه های فساد است، بسیاری از فرزندان مسؤولان کشور در خارج از کشور تحصیل می کنند، من نمی گویم بد است ولی وقتی فراگیر شد، تبدیل به یک جریان می شود، بعدا هم همین آقازاده ها به کشور دیگر تشریف نمی آورند.
نماینده سابق مجلس در پایان با تقدیر از اقدامات اخیر قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی به ویژه آقازاده‌هایی که فساد مالی داشته اند، خاطرنشان کرد: سرمایه قوه قضاییه آبروی آن است، پس بهتر است همه چیز شفاف باشد تا آبروی این قوه نرود، در حقیقت این به نفع همه خواهد بود./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات