۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۶۸۸۷۰
مدیر حوزه علمیه قزوین:

عدم اشتغال، عامل اصلی افسردگی جوانان در جامعه است

حجت الاسلام عباسی گفت: جوانان جامعه به دلیل هزینه‌های بسیار زندگی، نداشتن شغل، گرانی و نداشتن هزینه تحصیل دارای افسردگی هستند.
حجت الاسلام علی عباسی

حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، در رابطه با برگزاری کنسرت ها و با اشاره به مشکلات زندگی جوانان، گفت: جوانان جامعه به دلیل هزینه‌های بسیار زندگی، نداشتن شغل، گرانی و نداشتن هزینه تحصیل دارای افسردگی هستند.

وی با اشاره به عامل افسردگی در جامعه، افزود: در جامعه امروز ثروتمندها مشغول جمع‌آوری و به‌ دست آوردن ثروت بوده و به فقرا و نیازمندان توجه کمتری دارند و با توجه به اینکه قشر بسیار جامعه ضعیف و متوسط بوده، بنابراین آسیب‌پذیرتر هستند و به افسردگی مبتلا می‌شوند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: به واسطه از بین بردن و رفع افسردگی در جامعه کنسرت برگزار شود، بهانه است و باید دلیل محکم مطرح شود چرا که دلیل شرع‌ پسند، عقل ‌پسند و قابل قبول وجود ندارد و براساس تبعیت از فرهنگ غربی می‌خواهند مردم جامعه را سرگرم کنند که این کار درستی نیست.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و اصول برگزاری کنسرت، مطرح کرد: اگر کنسرت مختلط نباشد و همچنین موسیقی‌های تند، اشعار غافلانه بیان نشود و ضمانت اجرایی صد درصد از برگزارکنندگان کنسرت به صورت قانونی ارائه شود، برگزاری کنسرت قابل قبول است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: برگزارکنندگان کنسرت معتقد هستند که برگزاری آن جزء برنامه‌های کشورهای غربی، دولت و وزارتخانه بوده اما این‌ها مستند و دلیل نیست، باید اثبات کنند که این کار عاقلانه و منطقی است.

وی در پایان گفت: باید برگزارکنندگان کنسرت بر روی صندلی داغ نشسته و به این سؤال که کنسرت را از کجای قرآن‌ کریم، سنت پیامبر اکرم(ص) و ائمه ‌اطهار(ع) و همچنین عقل استخراج و استفاده کرده‌اند، اگر دلایل برگزاری کنسرت را اثبات کرده‌اند مورد قبول می‌شود چرا که تابع دلیل هستیم./853/302/ب2

ارسال نظرات