۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۴۶۸۸۸۵

چند خبر کوتاه از استان کرمان

وقف آپارتمان با هدف نشر فرهنگ امام عصر(عج) در کرمان، اقدام قابل تحسین کمیته امداد جیرفت در شب یلدا، برگزاری نخستین جشنواره هفته قرآن و عترت استان کرمان و اجرای طرح «منهاج» در بین بازاریان از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام محمود یوسفی از ثبت وقف جدیدی با نیت شناخت امام عصر (عج) در این شهرستان خبر داد و گفت: از سوی  واقف ارجمند "حاج محمد روحانی راوری "یک واحد آپارتمانی به مساحت 230 متر مربع وقف شد.

حجت الاسلام یوسفی افزود: واقف استفاده از ملک را با هدف نشر فرهنگ و معارف امام عصر (عج) و هر امری که موجبات خوشنودی آن حضرت را در جامعه فراهم آورد قرارداده است.

وی ارزش مورد وقف مذکور را مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: با ثبت این وقف ارزشمند از ابتدای سال جاری تعداد سه  مورد وقف جدید در حوزه موقوفات این شهرستان ثبت شده است.

اقدام قابل تحسین کمیته امداد جیرفت در شب یلدا

اسماعیل امیری رییس کمیته امداد جیرفت، گفت: مردم خیّر و انسان دوست جیرفت تاکنون به مناسبت شب یلدا، تعداد ۶ تن و ۴۸۱ کیلو میوه به ارزش ۱۹۶ میلیون و ۸۲۰ هزار ریال و ۳۰ کیلو شیرینی به ارزش ۴ میلیون و ۵۷۵ هزار ریال جهت توزیع میان نیازمندان کمک کرده اند.

وی افزود: شب یلدا و جشن هایی که در این شب برگزار می شود، یک سنت باستانی است که از زمان های گذشته تا به امروز در میان ایرانیان مرسوم بوده است و مردم روزگاران دور و گذشته، که کشاورزی، بنیان زندگی آنان را تشکیل می داد و در طول سال با سپری شدن فصل ها و تضادهای طبیعی خوی داشتند، بر اثر تجربه و گذشت زمان توانستند کارها و فعالیت های خود را با گردش خورشید، تغییر فصول، بلندی و کوتاهی روز و شب و جهت و حرکت و قرار ستارگان تنظیم کنند.

رییس کمیته امداد جیرف عنوان کرد: امیدواریم در سالی که به عنوان اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده است همه نیازمندان بتوانند استقلال اقتصادی پیدا کنند و شاهد شکوفایی روز به روز این مددجویان باشیم.

نخستین جشنواره هفته قرآن و عترت استان کرمان برگزار می شود

محمد رضا علیزاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: نخستین جشنواره هفته قرآن و عترت استان کرمان با هدف تحقق عزم ملی جهت توسعه، ترویج و تبلیغ و تعمیق فرهنگ ناب قرآنی و تعالی و تربیت نسل فعلی و آینده ایران اسلامی برگزار می شود.

وی ادامه داد: این جشنواره همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر با موضوعات و مضامین و معارف دینی، قرآنی، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، نماز، سبک زندگی و سیره رسول اکرم (ص) و ائمه ی اطهار، خانواده، ولایت مداری و مهدویت وقف، وحدت مذاهب اسلامی، نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، قصص قرآنی، اقتصاد مقاومتی، آیین های مذهبی و نیایش، روزه داری، خمس، زکات، ترویج فرهنگ دفاع مقدس، مقاومت و پایداری و سایر موضوعات مرتبط با مفاهیم قرآن و عترت را برگزار کند.

مدیر کل ارشاد استان تصریح کرد: در نخستین هفته قرآن و عترت استان کرمان،جشنواره هایی شامل جشنواره عکس و پوستر ،جشنواره صنایع دستی ؛جشنواره فیلم کوتاه – فیلمنامه نویسی ؛جشنواره نقاشی ؛مسابقه پایان نامه و مقالات علمی ؛جشنواره داستان کوتاه ؛جشنواره شعر ؛جشنواره آواها و نغمات قرآن ؛جشنواره تئاتر خیابانی همه با محوریت و موضوعات قرانی به همراه کارگاههای علمی اموزشی و تجلیل از پیشکسوتان قرانی استان برگزار می شود.

علیزاده گفت: این هفته قرآنی؛ از سوی دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با همکاری اداره کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – انجمن های فرهنگی هنری و ادبی و سایر دستگاه های اجرایی استان برپا خواهد شد.

لازم به ذکر است که حداکثر مهلت ارسال آثار جهت شرکت در جشنواره هفته قرآن و عترت؛ پایان روز دوشنبه ٢٠ دی ماه ٩٥ می باشد و اعلام نتایج و صدور مجوز برای شرکت در جشنواره پنجم بهمن ماه انجام خواهد شد.

طرح «منهاج» در بین بازاریان کرمان اجرایی شد

حجت‌الاسلام مهدی عربپور دبیرشورای اقامه نماز استان با تاکید به اجرای طرح منهاج گفت: این طرح جهت ترویج نماز در بازار و آموزش برای بازاریان برگزار شده است.

وی اظهار داشت: هر چند که بررسی نماز در ادارات دولتی کار سخت و مشکلی است؛ اما ادارات موفق و ضعیف در این مورد شناسایی شدند.

حجت الاسلام عربپور با اشاره به برگزاری دو اجلاس استانی نماز در شهرستان‌های رفسنجان و کهنوج تصریح کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم  انقلاب در مورد نماز و تاثیر آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی این دو اجلاس با موضوع نماز و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد.

دبیرشورای اقامه نماز استان با تاکید بر حضور نخبگان استانی در این دو اجلاس در شمال و جنوب استان گفت: حضور این نخبگان در بالا بردن سطح کیفی این برنامه بسیار موثر بوده است

وی با اشاره به کارهای صورت گرفته توسط شورای اقامه نماز استان از ابتدای 95 گفت: طرح سلامت معنوی با آموزش نماز برای 500 نفر در بیمارستان‌ها، آموزش زوجین قبل از ازدواج، توانمدسازی معلمان پایه سوم دخترانه و توانمند‌سازی امامان جماعات مدارس از دیگر کارهای انجام شده از ابتدای امسال است.

حجت الاسلام عربپور با اشاره به اجرای طرح سفیران صبح تصریح کرد: تا پایان سال جاری باید 90 مسجد در زمینه اقامه نماز صبح فعال شود و اجرای طرح منهاج در جهت ترویج نماز در بازار و آموزش برای بازاریان برگزار شده و برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی نماز با توزیع بیش از 5 هزار جلد کتاب شیوه‌های دعوت به نماز حجت الاسلام قرائتی از دیگر کارهای ستاد اقامه نماز استان در سال گذشته بوده است./303/9709/ب1

ارسال نظرات