۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۶۸۹۰۱
امام جمعه بناب:

شهر حلب در سایه وحدت امت اسلامی آزاد شد

حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر تحقق وحدت به معنای واقعی کلمه، گفت: پیروزی های اخیر جبهه مقاومت اسلامی در سایه وحدت ادیان و مذاهب بوده است.
حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب

حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر این‌که وحدت مسلمانان لازمه غلبه بر مستکبران و استعمارگران غرب است، اظهار داشت: اختلاف‌افکنی و تفرقه میان مذاهب اسلامی توطئه‌ای دیرین از سوی دشمنان برای راه‌اندازی جنگ در ممالک اسلامی بوده است.

وی با بیان این‌که تنها با تحقق وحدت می توان مقابل فرق ضاله و گروهک‌های تروریستی پیروز شد، خاطرنشان کرد: اختلاف افکنی از ناحیه هر شخصی که باشد، محکوم است؛ هر جا اختلاف اوج گرفته، شکست نیز به دنبال آن بوده است، باید دانست که پیروزی های اخیر جبهه مقاومت اسلامی نیز در سایه وحدت ادیان و مذاهب بوده است.

حجت الاسلام باقری بنابی با تبریک آزادی حلب، تصریح کرد: شهر تاریخی حلب در اثر اختلاف و جهل مدتی به دست تکفیری ها افتاد اما در نهایت با تلاش شبانه روزی ارتش سوریه و رزمندگان مدافع حرم آزاد شد؛ اگر گفته می شود خرمشهر را خدا آزاد کرد، حلب را نیز خدا آزاد کرد و پیروزی در این جبهه به اندازه جبهه خرمشهر ارزش داشت.

امام جمعه بناب تأکید بر وحدت امت اسلامی را ضرورتی انکارناپذیر برای غلبه بر تروریست های تکفیری دانست و گفت: بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در دنیا زندگی می کنند که متأسفانه در مجمع سازمان ملل حتی این جمعیت یک کرسی مؤثر ندارد؛ از این رو تنها چاره مسلمانان حفظ وحدت و یکپارچگی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره منادی وحدت بوده است و در این راستا ‌گام‌های بزرگی برداشته است، هرچند رژیم های مستکبر و وابسته به غرب در منطقه چندان موافق شعار وحدت ایران اسلامی نبوده اند، در حقیقت باید اذعان داشت که ایران به تنهایی پرچم توحید را برافراشته و در مسیر مبارک وحدت حرکت کرده است.

حجت الاسلام بنابی با بیان این‌که هر اقدامی در راستای تحقق وحدت امت اسلامی قابل تقدیر است، گفت: در شرایطی که غرب همواره به دنبال اختلاف و تفرقه در جوامع اسلامی است، بیش از هر زمانی به وحدت و همدلی نیاز داریم، باید دانست که هرگونه رفتار و گرفتاری که جنبه تفرقه‌انگیز داشته باشد، محکوم است./935/302/ب2

ارسال نظرات