۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۴۶۸۹۱۰
استاد حوزه علمیه:

امنیت و آرامش جامعه در گرو پرداختن به اخلاق است

حجت الاسلام مشهدی با بیان اهمیت رواج اخلاق در جامعه، گفت: امنیت و آرامش جامعه در گرو پرداختن به اخلاق است، چه بسا با گسترش اخلاق در جامعه دیگر نیازی به نیروهای قهری نداشته باشیم.
اخلاق

حجت الاسلام ابراهیم مشهدی، معاون تهذیب حوزه علمیه قروه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، در  رابطه با موانع موجود در راه تهذیب در حوزه های علمیه در شهرستانها، ابراز داشت: به دلیل دوری اکثر حوزه های علمیه از شهرهای بزرگی چون تهران و قم و نیز در دسترس نبودن اساتید اخلاق، حوزه های علمیه از بهره بردن از کلاسهای اخلاق کم توفیق هستند.

وی با اشاره به اینکه تمامی مجموعه های فرهنگی جهت فرهنگ سازی و ترویج تهذیب به بودجه نیاز دارند، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه، کانون های مساجد و ... بدون تخصیص بودجه در رسالت خود که همانا فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ اسلامی است باز می مانند.

حجت الاسلام مشهدی با بیان اهمیت رواج اخلاق در جامعه، تصریح کرد: امنیت و آرامش جامعه در گرو پرداختن به اخلاق است، چه بسا با گسترش اخلاق در جامعه دیگر نیازی به نیروهای قهری نداشته باشیم.

وی افزود: رسانه های جمعی به ویژه صدا و سیما باید بیش از پیش به اخلاق و فرهنگ بپردازد و برنامه های با محتوا و فیلم ها و سریال هایی با مضامین اخلاقی تولید کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه علمیه قروه، گفت: این حوزه با دعوت از سخنرانان و اساتید اخلاق به صورت هفتگی سعی در آشنا ساختن طلاب به فضائل اخلاقی و آموزه های دینی کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مشاوره جهت امور تربیتی و اخلاقی، اظهار داشت: یکی از راه های مقابله با موانع تهذیب در حوزه ها مشاوره دادن به طلاب در امور شخصی، اجتماعی و خانوادگی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه یادآور شد: این معاونت با به نمایش گذاشتن پیام های اخلاقی و سیاسی و اجتماعی از سخنان بزرگان و همچنین با نشر هفته نامه و بروشور و با به نمایش گذاشتن فیلم های مرتبط با مسائل اجتماعی و اخلاقی در صدد آشنا ساختن طلاب با این مقوله است.

وی در پایان با اشاره به ضرورت پرداختن به مقوله فرهنگ و اخلاق در جامعه، خاطرنشان کرد: هزینه کردن در راه پیشگیری، از هزینه کردن در درمان بهتر و سودمندتر است و باید با اقدامات ملی اخلاق را در جامعه رواج دهیم./979/302/ب2

ارسال نظرات