۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۶۸۹۳۹
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت توجه بیشتر ادارات خراسان شمالی به اقامه نماز

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید ادارات این استان توجه و دغدغه بیشتری نسبت به اقامه نماز داشته باشند، گفت همچنین ضروری است نهادها و دستگاه‌های خراسان شمالی در راستای ترویج فرهنگ نماز همت بیشتری داشته باشند.
احمدی فر- رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدي فر، رييس ستاد اقامه نماز خراسان شمالي، امروز در دومین اجلاس استانی نماز که با حضور مدير مركز تخصصي نماز قم، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه شهرستان بجنورد و جمعي از مسؤولان و فعالان فرهنگي مذهبی استان در محل تالار فرهيختگان دانشگاه آزاد اسلامي واحد بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: ادارات خراسان شمالي بايد توجه بيشتري به اقامه نماز داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری دومين اجلاس استاني نماز در خراسان شمالي، از مسؤولان استان خواست اين فرصت را مغتنم شمرند تا از بركات اين هديه الهي بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام احمدی فر با تأکید بر اینکه لازم است مسؤولان در راستاي فرهنگ‌سازی فريضه نماز همت بیشتری داشته باشند، ادامه داد: توجه به برپايي فريضه ديني نماز، پايه و اساس تحقق معرفت ديني و ارزشهاي اخلاقي و اسلامي و حركت انسان به‌سوی تعالي و كمال است.

به گفته وي، نماز بزرگ‌ترین فروع دين بوده و در قرآن هم بسيار به اقامه نماز پرداخته شده؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود همه مردم و مسؤولان نسبت به گسترش اقامه این فریضه الهی دغدغه بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام احمدي فر اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران هم توجه ویژه‌ای به اقامه نماز داشته و دارد و هميشه با برگزاري اجلاس‌های ساليانه نماز و به عناوين گوناگون به ترويج فرهنگ اقامه نماز در جامعه می‌پردازد.

وي با اشاره به شعار اجلاس استاني نماز كه تأکید بر «محوريت نقش نماز در پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي» است، افزود: توجه به فريضه ديني نماز و مسائل ارزشي نقش مؤثري در كاهش آسيبهاي اجتماعي دارد و اين امر مهم توجه همگاني مردم و مسؤولان را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام احمدي فر با اشاره به اهداف اجلاس استاني نماز، تصريح كرد: يكي از اهداف مهم اين اجلاس تحقق دغدغه رهبر معظم انقلاب در مقوله برپايي نماز و لزوم بازخواني و تبيين صحيح نماز و جايگاه آن در جامعه اسلامي است.

به گفته وي تحقق دغدغه رهبري در امر نماز با درك جايگاه نماز، شناساندن آن به همه، ارائه الگوهاي برتر و معرفي برگزيدگان حوزه ترويج فرهنگ نماز ميسر می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدي فر اضافه كرد: در اين اجلاس استاني از برگزيدگان نماز در دو بخش مديران و دبيران دستگاه‌های اجرايي اقامه نماز و همچنين فعالان و خادمان امر نماز تجلیل می‌شود.

وي اضافه كرد: هفت مدير و هفت دبير اقامه نماز، دو امام جماعت، استاد دانشگاه، پزشك، پرستار، دهيار، شهردار، مدير مدرسه و مهد كودك، دبير پرورشي، دانش‌آموز، ورزشكار، كارگر، مددكار زندان، خانواده يك شهيد مروج نماز و متولي ساخت نمازخانه بین‌راهی به‌عنوان شخصیت‌های فعال در امر نماز در خراسان شمالی قدردانی می‌شوند.

حجت‌الاسلام احمدي فر با استقبال از پیشنهاد‌ها و انتقادات سازنده درزمینهٔ ترویج فرهنگ نماز، خاطرنشان كرد: ستاد اقامه نماز در خراسان شمالي به‌عنوان يك دستگاه نظارتي تلاش كرده با فرهنگ‌سازی در راستاي افزايش افراد نمازخوان عملكرد مطلوبي داشته باشد.

رييس ستاد اقامه نماز در خراسان شمالي افزود: اميد است با برگزاري اين اجلاس بتوانيم قدم‌های مثبتي در راستاي ترويج فرهنگ نماز و نهادينه كردن آن در جامعه برداريم و تلاش كنيم به جايي برسيم كه حتي يك نفر هم در برپايي و اقامه نماز سهل‌انگاری نكند.

محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالي هم در این اجلاس با تأکید بر ارائه راهكارهاي مناسب براي افزايش افراد نمازخوان در جامعه، گفت: نماز سبب گشايش درهاي رحمت خداوند شده و از بروز ناهنجاريها و آسيبهاي اجتماعي جلوگيري می‌کند.

وي گسترش عفاف، افزايش امنيت اجتماعي و رواني، دوري از كبر و خودپرستي و غرور، امر به معروف و نهي از منكر و دوري از فخرفروشی و ابتذال را از اثرات ارزشمند و مهم ترويج نماز در جامعه دانست و بر سبك نشمردن نماز در هر شرايطي تأکید كرد.

صالحي افزود: شهرداري و شوراي شهر هم بايد براي ترويج نماز و نهادينه كردن آن در جامعه از اعتبارات خود استفاده كرده و نماز را در رأس همه امور قرار دهند تا با مشاهده اثرات مثبت نماز، جامعه به‌سوی پيشرفت و توسعه گام بردارد.

وی خاطرنشان كرد: مسؤولان شهرداري و شوراي شهر و ادارات بايد بسترهاي لازم براي اقامه نماز را فراهم كرده و برنامه‌های خود را به نحوي تنظيم كنند كه با اقامه نماز اول وقت تداخل نداشته باشد./9314/202/ب2

ارسال نظرات