۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۶۹۰۹۴
استاد حوزه و دانشگاه:

دنیاگرایی و عدم تبعیت از ولایت اساس شکل گیری فتنه بود

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه دنیا پرستی و کج فهمی خواص عامل اصلی فتنه ۸۸ بود، گفت: این عوامل سبب ایستادگی در برابر امر ولایت و امامت شد و همان دلایل باعث ایجاد فتنه ۸۸ در نظام اسلامی بود.
فتنه

حجت الاسلام ید الله زارعی استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه دنیا پرستی و کج فهمی خواص عامل اصلی فتنه ۸۸ بود، اظهار داشت: این عوامل سبب ایستادگی در برابر امر ولایت و امامت شد و همان دلایل سبب ایجاد فتنه ۸۸ در نظام اسلامی بود.

وی با بیان اینکه برای تحلیل رخدادهای اجتماعی بهترین شیوه مراجعه به مشابه های تاریخی آن و بررسی عوامل مشترک در ایجاد و رشد این رخدادها است، خاطرنشان کرد: چنانکه برخی به قدری به این مطلب معتقدند که مدعی تکرار تاریخ در رخدادهای اجتماعی شده اند.

معاون آموزشی حوزه علمیه برادران شهرستان سراب افزود: با نگاهی گذرا به تاریخ اسلام مشابه های تاریخی جالبی که کاملا با فتنه ۸۸ همگون هستند را می یابیم که شرایط مشابه و عوامل مشترکی در جهت ایجاد و رشد در بین آنها یافت می شود.

وی ادامه داد: برای نمونه می توان به فتنه خوارج در زمان علی (ع) و جریان تاریخی عاشورا اشاره کرد که آنچه روشن است این است که این اتفاقات نیز فتنه هایی بودند که تیشه به ریشه اسلام زدند، عواملی مانند دنیا پرستی، بی بصیرتی و کج فهمی دینی برخی از خواص است که از عوامل مشترک بین این فتنه ها و فتنه ۸۸ است.

حجت الاسلام زارعی ۹ دی را نماد بصیرت و زمان شناسی ملت ایران دانست و گفت: مهم ترین پیام نه دی این بود که مرد بصیر که گاهی از بعضی خواص در بصیرت پیشتازترند از فتن تاریخ اسلام به خوبی درس ولایت مداری گرفته اند و حسین و علی زمان خود را به هیچ وجه در فتنه ها تنها نمی گدارند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تخریب واقعیت مردمی ۹ دی گفت: فتنه گران با استفاده از شیوه های گوناگون و با استفاده از رسانه های عمومی سعی در القای این موضوع دارند که مردم در روز نه دی با هدف دفاع از ولایت به میدان نیامدند و علل دیگری برای حضور مردم می تراشند و ادعا می کنند که این روز از سوی یک جریان خاص سیاسی و طیف خاصی مصادره شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اینان نوادگان کسانی اند که حضور صدها هزار نفری مسلمانان در غدیر را بعد از چند ده روز انکار کرده و از ولایت به دوستی علی اکتفا کردند و اصل ولایت را انکار کردند.

وی افزود: تنها عمارها بودند که این مظلومیت علی را سالها داد زدند و الان نیز فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی باید عمار وار و فاطمه گونه از مقام ولایت دفاع کنند هرچند در میان فشار درودیوار های رسانه ها و بی بصیرتی و بی مهری برخی خواص پهلو هایشان بشکند.

حجت الاسلام زارعی تصریح کرد: بر فعالان فرهنگی واجب است با برگزاری مراسمهای بزرگداشت و با بهره گیری از سخنرانان برتر ابعاد فتنه و ضرباتی که از سوی عاملان فتنه بر کشور وارد شد را روشنگری کنند و با ترویج بصیرت در آحاد مردم جامعه از وقوع اینگونه فتنه ها جلوگیری کنند.

وی لازمه مقابله به فتنه ها به ویژه از سوی برخی مسؤولان نظام که دچار دنیا گرایی شده اند، ایجاد حس اعتماد میان بدنه جامعه و نظام  اسلامی است، گفت:‌ به تعبیر بهتر احیای تفکر پیروی امت از امام و تبیین نقش اساسی ولایت فقیه در میان عموم مردم جامعه و اطلاع رسانی شفاف وآگاه سازی عمومی است که نظام را حفظ خواهد کرد./302/854/ب1

ارسال نظرات