۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۴۶۹۰۹۹
آیت‌الله دستغیب مطرح کرد؛

تلاش دشمن برای حمله به اندیشه امام و رهبری

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: در عصر ما که لطف و عنایت خداوند به دلیل وجود رهبری شامل حال ما شده است شاخصه‌های معین و ثابتی وجود دارد که باید به آن توجه کرد و تمام تلاش دشمن این است که به اندیشه و مواضع امام و رهبری حمله شود.
جلسه شورای حوزه علمیه استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان فارس در همایش مدیران مدارس علمیه سراسر استان فارس و شیراز که پیش از ظهر امروز در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) برگزار شد، گفت: حوزه‌های علمیه در برخی موارد از نظر بصیرتی آسیب‌هایی دارد که رهبر انقلاب از آن به‌عنوان شیعه لندنی نام می‌برد و باید مواظب این آسیب‌ها باشیم.

وی در ادامه افزود: بعضی ادعای ولایی بودن می‌کنند و کارهایشان خلاصه می‌شود در قمه‌زنی و مانند آن، در صورتی که ولایی بودن به معنای حقیقی کلمه را باید مد نظر قرار داد.

آیت‌الله دستغیب با اشاره به الگو گرفتن از ائمه اطهار در اداره حوزه‌های علمیه اظهار داشت: باید دید اگر ائمه امروز بودند با چه روشی جامعه اداره می‌شد و همان راه را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: در عصر ما که لطف و عنایت خداوند به دلیل وجود رهبری شامل حال ما شده است شاخصه‌های معین و ثابتی وجود دارد که باید به آن توجه کرد و تمام تلاش دشمن این است که به اندیشه و مواضع امام و رهبری حمله شود.

آیت‌الله دستغیب ادامه داد: مسأله انقلابی یا غیرانقلابی بودن نیز همین نکته است و امیدواریم همگان از کسانی باشیم که انقلابی بمانیم و از رهبری و ولایت پیروی کنیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مدیران حوزه‌های علمیه باید به حفظ وحدت نیز توجه کنند و بیشترین چیزی که به حوزه‌ها ضربه زده، تفرقه‌انگیزی بوده و این وحدت را مدیران باید در عمل به طلبه‌ها نشان دهند.

وی ادامه داد: مدیریت مدرسه علمیه مسؤولیتی فراتر از مدیریت دانشگاه‌ها است و با توجه به نقش مهمی که طلاب در جامعه دارند، این نقش پدر و فرزندی است که باید در این زمینه رعایت شود.

آیت‌الله دستغیب تأکید کرد: همان‌طور که پدری فرزند خود را مورد مواظبت قرار می‌دهد، مدیر حوزه نیز باید این‌گونه باشد و اگر برخلاف آنچه حرف می‌زنیم عمل کنیم، نتیجه نخواهیم گرفت.

وی اظهار داشت: باید طالب ارتقای علمی باشیم و مدیران مدارس علمیه برای بهتر و آسان‌تر کردن پیشرفت طلبه‌ها هر راهی به نظرشان می‌رسد ارائه دهند و اگر نیاز به اصلاحات است، در مرکز قم بررسی شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید به درس اخلاق اهمیت داد افزون‌بر آنکه تحت نظر داشتن آحاد طلاب مهم‌تر است نه اینکه برای تجسس بلکه برای تربیت و پرورش بهتر آن‌ها این کار صورت گیرد.

آیت‌الله دستغیب با اشاره به فضائل اخلاقی شهید قدوسی گفت: در دیداری که با این شهید بزرگوار داشتم، بیانات و مدیریت وی در آن حوزه را بسیار عالی دیدم که تمام وقت را در حوزه می‌گذراند و با طلبه‌ها با نظم و ترتیب دیدار می‌کرد.

وی در پایان گفت: باید به همین شیوه کار کرد و چهره‌به‌چهره با طلبه‌ها روبه‌رو شد و به صورت دائم آن‌ها تحت اشراف باشند./202/919/ب1

ارسال نظرات