۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۴۶۹۱۱۶
مشاور خانواده:

در سبک زندگی دینی نیازهای انسان محوریت دارد نه خواسته ها

حجت الاسلام داوودنژاد گفت: در سبک زندگی غربی، خواسته های انسان محور است در حالی که از نگاه دینی، نیازهای او محوریت دارد از این رو وقتی نیاز نباشد، فرد مسلمان دچار چشم و هم چشمی یا حرص و ولع نمی شود.
سبک زندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش فارع التحصیلان مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) ظهر امروز در حسینیه نصرت برگزار شد.

حجت الاسلام مسلم داوودنژاد، مشاور خانواده در این همایش گفت: در سبک زندگی غربی، خواسته ها محور است در حالی که از نگاه دینی، نیازهای انسان محوریت دارد از این رو وقتی نیاز نباشد، فرد مسلمان دچار چشم وهم چشمی یا حرص و ولع نمی شود.

وی در ادامه به قانونهای موفقیت در زندگی اشاره و تصریح کرد: یکی از این قوانین، این است که همه ما قدرت تغییر کردن را داریم و تغییر را باید از خود شروع کنیم.

مشاور خانواده با تأکید براینکه دنیا ارزش بدبینی و کینه ورزی را ندارد، اضافه کرد: به جای اینها باید از داشته هایمان لذت ببریم؛ مشکلات اگر قابل حل باشند، غصه خوردن معنا ندارد و اگر قابل حل نباشند، غصه آنها را حل نمی کند.

حجت الاسلام داوودنژاد در ادامه به اهمیت سلامتی در سبک زندگی اسلامی اشاره و اظهار کرد: فرد مسلمان برای رضای خدا و به عنوان تکلیف، به حفظ سلامتی خود به ویژه تغذیه سالم توجه دارد.

وی با اشاره به انواع مزاجها و ویژگیهای هر یک، توصیه های دینی و توجه اغلب علما به مباحث طب و سلامت، خاطرنشان کرد: نباید با استفاده از مواد مضر برای خود اجل معلق درست کرده و خودمان را راهی قبر کنیم./202/930/ب1

ارسال نظرات