۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۴۶۹۱۱۹
استاد حوزه علمیه بناب:

شیعه همواره منادی وحدت بوده است

حجت الاسلام مرادزاده با بیان این‌که برخلاف تبلیغ دشمنان علیه تشیع؛ شیعه همواره منادی وحدت بوده است، گفت: قرآن و نهج البلاغه ذخایر ارزشمند معرفتی تشیع هستند.
نهج البلاغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا تبریز، حجت الاسلام مرادزاده، استاد حوزه علمیه بناب عصر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) این شهر بلوغ فکری و بصیرت الهی را  الازمه رسیدن به معرفت حقیقی دانست و اظهار داشت: عدم بلوغ فکری یکی از عوامل مهم نزاع بین بشریت بوده است.

وی با بیان این‌که مکتب تشیع با الهام از آموزه‌های قرآنی، نبوی و ائمه اطهار(ع) توانسته بصیرت لازم برای رسیدن به بلوغ فکری انسان ها را ارایه کند، خاطرنشان کرد: تنها مکتبی که عموم مسلمانان را زیر پرچم وحدت جمع خواهد کرد؛ تشیع است، از این روست که دشمنان در صدد آن برآمده‌اند که شیعه را محدود کرده و عامل اختلاف معرفی کنند.

حجت الاسلام مرادزاده با بیان این‌که حوزه های علمیه  و جامعه روحانیت می تواند در تبیین حقیقت مکتب تشیع نقش ارزنده و تاریخی خود را ایفا کند، تصریح کرد: حوزه های علمیه با بررسی آسیب ها و آفت‌های موجود می توانند در آگاه سازی مردم نهایت تلاش را به کار گیرند.

این استاد حوزه علمیه بناب در ادامه با اشاره به حدیث ثقلین گفت: برخلاف تبلیغ دشمنان علیه تشیع؛ شیعه همواره منادی وحدت بوده است و همواره اذعان داشته که قرآن و اهل بیت مکمل یکدیگر و هر دو توأمان لازمه تکامل بشریت هستند؛ در حقیقت قرآن و نهج البلاغه ذخایر ارزشمند معرفتی تشیع هستند. 

وی با بیان این‌که همه تلاش دشمنان در مهجور ماندن این ذخایر مکتب تشیع است، تصریح کرد: هدف نهایی دشمنان از بین بردن مفاهیمی چون جهاد، شهادت و عاشورا است؛ از این رو طی سال‌های اخیر تلاش داشته که مفاهیم این کلیدواژه های اسلامی را وارونه به افکار عمومی جهان معرفی کند.

حجت الاسلام مرادزاده در پایان خواستار توجه به مفاهیم عالی قرآنی و به کار بستن توصیه های آیات الهی در زندگی شد و گغت: خداوند متعال تمام قرآن را در سوره مبارکه حمد که بیان عبودیت است؛ بیان کرده و امام حسین(ع) را جلوه کامل عبودیت معرفی کرده است./203/935/ب1

ارسال نظرات