۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۴۶۹۱۳۲
آیت الله نعیم آبادی:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند توجه به ظرفیت‌ ها و منابع کشور است

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی بدون توجه به ظرفیت‌ ها و منابع کشور تحقق پیدا نمی‌ کند، گفت: تشویق جوانان جامعه به کار و تلاش برای پیشرفت کشور با الگوسازی مناسب میسر است، باید فرهنگ اشتغال را در کشور از پشت‌میزنشینی به سمت و سوی خود اشتغالی و تولید هدایت کنیم.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی امام جمعه بندرعباس عصر پنج شنبه در نشست شورای اداری استان هرمزگان که با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با حضور وزیر کشور در فرمانداری بندرعباس برگزار شد، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای توجه به ظرفیت‌ های داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ های موجود در جامعه برای ایجاد توسعه و پیشرفت در کشور است تا بتوان بیکاری را از بین برد و تورم را که بلای اقتصاد کشور است، مهار کرد.

وی افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی به روحیه جهادی نیاز دارد و مسؤولان در هر سطحی نسبت به تقویت روحیه جهادی و حرکت به سوی تحقق عملی اقتصاد مقاومتی همت کنند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اهمیت دوری از نگاه شعاری  اظهار داشت: دولت و مجلس برای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی و همت کنند.

آیت الله نعیم آبادی، استمرار فرهنگ اقتصاد مقاومتی را منوط به عوض کردن دیدگاه نسبت به کار دانست و اظهار داشت: اگر فرهنگ کار را بر اساس مبانی اسلامی بالا ببریم برای همه افراد جامعه شغل وجود دارد و اگر ۶۰ میلیون دست وارد کار تولید شود دیگر هیچ کشوری نمی تواند آن را متوقف کند.

وی خودکفایی را از ضروریات فرهنگ اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: فعلا در اکثر موارد خودکفا نیستیم و حتی بسیاری از مواد غذایی را از خارج وارد می کنیم و هر وقت توانستیم به جای چاه های نفت از بازوهایمان استفاده کنیم آن موقع فرهنگ اقتصاد مقاومتی در کشور نهادینه شده است.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: تشویق مردم به استفاده از تولیدات داخلی در شرایطی امکان‌ پذیر است که کیفیت تولیدات داخلی نیز افزایش یابد.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی بدون توجه به ظرفیت‌ ها و منابع کشور تحقق پیدا نمی‌ کند، افزود: تشویق جوانان جامعه به کار و تلاش برای پیشرفت کشور با الگوسازی مناسب میسر است و باید فرهنگ اشتغال را در کشور از پشت‌میزنشینی به سمت و سوی خود اشتغالی و تولید هدایت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان واردات کالاهای چینی به کشور را یک معضل دانست و عنوان کرد: این واردات بدلیل بی‌توجهی به تولید داخلی بوده که سبب شده حتی سنگ‌قبر و تخم‌مرغ و سجاده نماز نیز از چین وارد شود.

نعیم‌آبادی در ادامه به معضلات به وجود آمده را برای دشت میناب نیز اشاره‌ ای کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای حل مشکل این منطقه را به عنوان یکی از اولویت‌ های دولت در نظر بگیرید.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تأکید کرد: هیچ مملکتی بدون تبعیت مردم از برنامه‌ریزی‌های دولت‌ هایشان به پیشرفت و توسعه نرسیده‌ است و ما نیز باید در کشور همدل و همسو با یکدیگر به درستی هدف‌ گذاری کرده و راه توسعه و پیشرفت کشورمان را در پی بگیریم.

امام جمعه بندرعباس بی‌ تفاوتی به قانون و برنامه‌ ریزی‌ های دولت را عامل عقب رفت جامعه عنوان و از دولت نیز خواست تا در سیاست‌ های مختلف خود همواره ملاحظات امور مردم را داشته و اجازه واردات بی‌رویه را بخصوص در فصولی که تولید داخلی در زمینه کشاورزی به طور فراوان وجود دارد را ندهند.

نعیم‌آبادی از وزیر کشور نیز خواست تا در دولت از جایگاه هرمزگان و مردم این استان در اختصاص اعتبارات توسعه‌ ای دفاع کند تا شاهد رفع سریع‌تر عقب‌ماندگی‌ های استان در حوزه‌ های مختلف باشیم./202/851/ب1

ارسال نظرات