۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۴۶۹۱۴۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

تجلیل از فعالان قرآنی کانون های مساجد جلفا، معرفی برترین‌های جشنواره کتاب‌ کودک و نوجوان و برگزاری آیین نکوداشت عبدالمجید نجفی در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش قرآنی و تجلیل از برندگان مسابقات قرآنی به مناسبت گرامیداشت هفته قرآن در شهرستان جلفا برگزار شد. این مراسم با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره آموزش و پروش شهرستان جلفا با حضور فعالان قرآنی و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان برگزار شد.

سخنران حجت الاسلام میرمحمدی عضو شورای دارالقرآن شهرستان جلفا و اباذر کاظمی رئیس آموزش و پرورش این شهرستان در این مراسم سخنرانی کردند. همچنین در این مراسم از پنج نفر از فعالین قرآنی کانون های مساجد شهرستان جلفا و فاطمه برهانی رابط منطقه ای خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد در جلفا تجلیل شد.

برترین‌های جشنواره کتاب‌ کودک و نوجوان کانون معرفی شدند

هجدهمین جشنواره‌‌ کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برترین‌های خود را اعلام کرد.

بنابراین گزارش، در مراسمی که با حضور مدیرعامل کانون، رییس و دبیر جشنواره، جمعی از نویسندگان کتاب‌های کودک و نوجوانان و مسوولان استان آذربایجان شرقی برپا شد، هیئت داوران در 9 بخش هم‌چون شعر، داستان تالیف و ترجمه، علمی ‌و آموزشی، دینی، بازنویسی، زندگی‌نامه، نمایش‌نامه‌، تصویرگری، گرافیک و طراحی روی جلد، برترین‌های سال‌های 1393 و 1394 را معرفی کردند.

مسائل تربیتی تعطیلی بردار نیستند

حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار اذربایجان شرقی در امور روحانیت امروز در جمع والدین ودانش آموزان شهر خواجه گفت: باید از ازدواج تحمیلی ویا خالی از آگاهی فرزندان بپرهیزیم و سعی کنیم آنان پس از آگاهی دادن وآماده شدن این مسئولیت را بپذیرند.

وی گفت: مسأله تعلیم وتربیت بقدری مهم است که خداوند متعال اولین بشر را نبی قرارداده است و 124هزار انبیای الهی که بسیاری صاحب کتاب آسمانی ومرسل بوده اند برای تعلیم انسان برگزیده شده اند تا روی زمین از حجت خدا وانسان های الهی خالی نماند.

مشاور استاندار اذربایجان شرقی در امور روحانیت افزود: درقرآن کریم آیات متعددی برای تربیت و تزکیه انسانها وجود دارد که بسیار قابل تامل است؛ والدین و فرزندان و نیز زن وشوهر حقوق وتکالیف متقابلی دارند که درقرآن کریم به صراحت آمده است. اگر انسانها به حقوق وتکالیف خویش آشنا باشند وبه آن عمل نمایند دیگر اختلافی پیش نمی آید.

حجت الاسلام احمدی به والدین تاکید کرد که به مطالعه وقت بگذارند و به آن اهمیت بدهند چراکه بیشتر آگاهی های مان از راه مطالعه بدست می آید. وی یادآور شد: مدرسه می تواند تعطیل شود ولی تربیت قابل تعطیل نیست، از این رو باید اولیای دانش آموزان مکمل مربیان در تربیت دانش آموزان باشند.

آیین نکوداشت عبدالمجید نجفی در تبریز برگزار شد

هادی یوسف زاده، مدیر کل کانون پرورشی استان در این مراسم اظهار داشت: عبدالمجید نجفی همواره جزوی از اعضای کانون پررش فکری بوده؛ چه زمانی که به عنوان مربی فعالیت می‌کرد و چه اکنون که یکی از نویسندگان موفق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: باید تلاش کنیم نویسندگانی چون عبدالمجید نجفی در استان رشد کنند تا به وجودشان افتخار کنیم، چرا که عبدالمجید نجفی از نویسندگان حوزه کودک و نوجوان بوده که در این عرصه کتاب‌های گوناگونی به تالیف درآورده است. 

یوسف زاده ادامه داد: رمان "برف‌آباد" مجموعه داستان "کت پشمی، کابوس ژنرال، گمشدگان جنگل آیسولان، چشم‌های مادرم و پسر کوهستان" بخشی از آثار این نویسنده بوده و همچنین رمان "دختری به نام پریا" از آثار عبدالمجید نجفی از سوی شورای کتاب کودک در سال ۸۲ به عنوان کتاب برگزیده انتخاب شده است. 

گفتنی است، در پایان آئین نکوداشت عبدالمجید نجفی، نمایندگان انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه‌ هنری آذربایجان‌شرقی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با لوح‌تقدیرهایی جداگانه، از عبدالمجید نجفی به خاطر فعالیت ادبی چندین ساله‌اش در وادی ادبیات کودک و نوجوان، تجلیل کردند./303/935/ب1

ارسال نظرات