۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۶۹۲۲۱
امام جمعه بندرعباس:

لزوم روشن‌سازی افکار منحرفان و شناساندن چهره واقعی آنان به مردم

امام جمعه بندرعباس با بیان این که نظام اسلامی ما بر پایه قرآن بنا نهاده شده است، گفت: باید با تمام توان در جهت روشن‌سازی افکار منحرفان و نمایاندن چهره واقعی آنان به مردم تلاش کنیم.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس امروز در خطبه های این هفته شهرستان با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر(ع) مبنی بر این که هر کس دنیای خود را به خاطر آخرتش رها کند، از ما نیست، گفت: مسلمان واقعی باید همت و توان خویش را در این دنیا برای اصلاح و خدمت به بندگان خدا و شکوه اسلام بکار گیرد.

وی با بیان این که نظام اسلامی ما بر پایه قرآن بنا نهاده شده است، افزود: آنهایی که بر علیه قرآن و کلام خداوند سخن می‌گویند و یا سعی در حمله به قرآن در اشکال مختلف دارند، به همه حاکمیت و نظام ما حمله کرده‌اند و ما باید با همه توان در جهت روشن‌سازی افکار منحرفان و نمایاندن چهره واقعی آنان به مردم تلاش کنیم.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: انسان واقعی باید جرأت و هنر کنار زدن پرده‌ها از وجدان خویش را داشته باشد، وجدان خود را غبارروبی کنید تا به یک زندگی سالم دست یابید چرا که هر گاه بین انسان و حقیقت پرده‌ای قرار می‌گیرد، همه چیز غیرقابل فهم می‌شود.

آیت الله نعیم آبادی، نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی هر شهر دانست و تصریح کرد: خطبه های نماز جمعه نقش مهمی در مصونیت بخشی جامعه دارد، تعبیری که در قرآن برای نماز جمعه آمده،سعی و تلاش و برنامه ریزی برای حضور در نماز جمعه است.

وی، تقوا را سپری در برابر تهاجم فرهنگی دانست و بیان کرد: اگر مردم شهر با حضور در نماز جمعه و با بهره گیری از معارف دینی و تقوا در سنگر تقوا قرار بگیرند از تهاجم فرهنگی مصون خواهند ماند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: هر کاری قرارگاهی دارد و قرارگاه دین روحانیت است و در حال حاضر یک مجموعه ی بسیار مهمی که به دست مقام معظم رهبری و این نظام مقدس تشکیل شده همین سنگرهای نماز جمعه است و معظم له بر حضور هر چه بیشتر مردم در این قرارگاه فرهنگی تاکید کرده اند.

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر اهمیت و جایگاه نماز جمعه، بیان داشت: دو خطبه نماز جمعه نقش مهمی در مصونیت بخشی جامعه ایفا می کند که در خطبه اول نشر و گسترش معارف دینی و تقوا است.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: حضور در نماز جمعه نشانه شکوه امت اسلام است و هر قدمی که در راه حضور در نماز جمعه می‌گذارید، فضیلت بشمار می‌رود.

آیت الله نعیم‌آبادی در ادامه روز ثبت احوال اشاره و با بیان این که هر جامعه‌ای برای انجام درست اموراتش به آمار دقیق و تعداد نفرات و مشخصات آنها نیاز دارد، اظهار کرد: ثبت احوال در حوزه فردی و اجتماعی زندگی ما تأثیر مستقیم دارد و انجام امورات این اداره به نحو شایسته از ضروریات امور در کشور است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، ثبت احوال را نبض تپنده جامعه برشمرد و افزود: ترویج اخلاق و دینداری در جامعه در هر حوزه‌ای کارساز است اگر مردم پایبند به اخلاق اسلامی باشند هرگز دچار لغزش نمی‌شوند.

وی به روز 5 دی و سالگرد فرمان امام(ره) به سپاه در تأمین امنیت پروازها در کشورمان نیز اشاره‌ای کرد و گفت: فرزندان گمنام ملت ایران در سپاه فرودگاه‌ها تلاش زیادی برای امنیت و آسایش مردم می‌کنند و حراست از آسمان کشور و امنیت مردم در پروازها موجب آرامش و احساس غرور برای آحاد مردم ایران است.

امام جمعه بندرعباس از آحاد مردم برای حضور در راهپیمایی 9 دی که در ساعت 9 صبح و در میدان انقلاب (روبروی) هتل هرمز برگزار می‌شود نیز دعوت کرد تا بار دیگر انسجام انقلابی خود را به همه جهانیان نشان دهند./201/851/ب1

ارسال نظرات