۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۴۶۹۲۶۰
مدیر کل ثبت احوال استان قم خبر داد؛

ثبث لحظه ای ازدواج و طلاق از سال 96

مدیر ثبت احوال قم با بیان این که در حال حاضر دسترسی به اطلاعات جمعیتی به صورت آنلاین و بر خط برای سازمان ثبت احوال و دستگاه های دولتی وجود دارد، گفت: همچنین بر اساس توافقاتی بین سازمان ثبت اسناد و ثبت احوال قرار شده از سال 96 آمار ازدواج ها و طلاق ها به صورت لحظه ای برای ثبت احوال ارسال شود.
خلیل مرادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خلیل مرادی مدیرکل ثبت احوال استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت روز ثبت احوال گفت: در سوم دی ماه سال 1297 نخستین سند ثبت احوال در تهران ثبت شد و به همین دلیل سوم دی ماه ر روز ثبت احوال نامگذاری کردند.

وی با اشاره به فعالیت ها و برنامه های ثبت احوال افزود: در حال حاضر دستگاه ها و نهادهای دولتی به راحتی می توانند در یک بستر مطمئن از اطلاعات جمعیتی استفاده کنند، این سازمان سعی کرده تا با استفاده از ابزار و امکانات جدید صدور اسناد و دیگر کارها را برای مردم آسان تر کند.

مرادی با بیان این که 200 هزار نقطه در کشور به پایگاه اطلاعات جمعیتی متصل شده است، اظهار داشت: سازمان ثبت احوال در زمان مشخص شده سند تولد بیش از 98 درصد نوزاردان را ثبت می کند که سبب ارتقای جایگاه ایران در آسیا شده است به گونه ای که برخی سازمان های بین المللی سازمان ثبت احوال ایران را تحسین کرده اند.

وی ادامه داد: ثبت احوال استان قم در دی ماه سال 1304 با تنظیم سندی آغاز به کار کرد و هند هویتی بزرگان و شهدایی همچون آیت الله مرعشی نجفی، شیخ عباس قمی، آیت الله اراکی، شهید فهمیده و برخی دیگر از بزرگان وشهدا در ثبت احوال قم ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان قم با بیان این که در حال حاضر شناسنامه نوزادان پس از ده روز صادر می شود، ابراز داشت: مأموران ثبت احوال در بیمارستان ها حضور دارند و اطلاعات تولد نوزادان را به صورت لحظه ای در سامانه سازان ثبت می کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر دسترسی به اطلاعات جمعیتی به صورت آنلاین و بر خط برای سازمان ثبت احوال و دستگاه های دولتی وجود دارد، از این رو کارها را می توان راحت تر انجام داد؛ همچنین بر اساس توافقاتی بین سازمان ثبت اسناد و ثبت احوال قرار شده از سال 96 آمار ازدواج ها و طلاق ها به صورت لحظه ای برای ثبت احوال ارسال شود.

مرادی خاطرنشان کرد: در استان قم بیش 98 درصد ولادت ها و وفات ها در زمان قانونی ثبت می شود، در حال حاضر زمان قانونی اعلام ولادت به ثبت احوال 15 روز و  اعلام وفات 10 روز است که باید در زمان لازم اقدام شود.

گفتنی است؛ در حاشیه برگزاری نماز جمعه قم با حضور آیت الله خرازی وآیت الله اعرافی از سند شهید مهدی علیدوست از شهدای مدافع حرم رونمایی شد./1323/202/ب3

ارسال نظرات