۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۴۶۹۲۹۹
حجت الاسلام و المسلمین طائب:

فتنه 88 راهی برای تغییر مسیر انقلاب بود

استاد حوزه علمیه قم فتنه 88 را برای تغییر مسیر انقلاب بیان کرد و گفت: شعار نه غزه نه لبنان فتنه گران 88 برای تغییر مسیر انقلاب از مقابله با رژیم صهیونیستی و آزادی قدس به سمت مسائل دیگر بود.
طائب در بابل طائب در بابل طائب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب، استاد حوزه علمیه قم، امشب در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی در  امامزاده عبدالله بابل با اشاره به هدف از رسالت اولیای الهی، گفت: هدف نهایی تمام پیامبران و ائمه اطهار در تحقق حاکمیت دین خدا و اجرای دستورات الهی بود و همه آنها با اقتضائات روز همان هدف بلند را دنبال می کردند.

وی عدم اطاعت مردم از ولایت الهی و ائمه اطهار(ع) را موجب دور شدن و عقب گرد از جریان الهی دانست و افزود: قطع شدن جریان نبوت و امامت توسط مردم در صدر اسلام موجب انحراف و عقب گرد از جریان بلند طرح ریزی شده الهی برای بشر گردید.

استاد حوزه علمیه قم انقلاب اسلامی را برای زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) و حاکمیت کامل حجت خدا دانست و خاطرنشان کرد: دشمن تمام اهتمام خود را برای عدم گسترش شعاع انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) صرف کرد و از هیچ تلاشی از جمله ترور شخصیت ها، جنگ تحمیلی و اهرم های دیگری نظیر تهدید رویگردان نبود.

وی ادامه داد: طرح ریزی دشمنان پس از جنگ تحمیلی تغییر ریل انقلاب و انحراف در نگرش و ماهیت آن بود.

حجت الاسلام والمسلمین طائب ترویج اشرافی گری و درگیر شدن مردم با مسائل اقتصادی از جمله تحریم را برای تغییر در رفتار نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: حمایت دشمنان از جریان نفاق داخلی و خوی اشرافی گری برای تغییر در نگرش کلی جامعه از نگاه اسلامی و انقلابی به سمت غرب است.

وی هدف از انقلاب را بستر سازی و ایجاد شرایط ظهور امام عصر(عج) عنوان و تصریح کرد: نگاه رفاه طلب و زندگی مجلل با روح زمینه سازی برای ظهور امام عصر(عج) سازگار نیست و باید اهتمام خود را از داخل کشور به سمت جهانی شدن موضوع امام زمان(عج) و اهتزار پرچم ایمان در سراسر منطقه ببریم.

استاد حوزه علمیه قم قطع کردن دست شیطان بزرگ از منطقه را رسالت مهم دیگر انقلاب دانست و اظهار داشت: آزادی قدس عزیز و از بین بردن غده سرطانی رژیم صهیونیستی هدف بلند ما در انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: اماکن مقدس مکه و مدینه در تسلط حکومت دست نشانده آمریکا و غرب است و آل سعود پیاده کننده نقشه های دشمنان اسلام در منطقه محسوب می شود، در بسیاری از فتنه های منطقه نقشی مستقیم ایفا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب فتنه 88 را برای تغییر مسیر انقلاب بیان کرد و گفت: شعار نه غزه نه لبنان فتنه گران 88 برای تغییر مسیر انقلاب از مقابله با رژیم صهیونیستی و آزادی قدس به سمت مسائل دیگر بود.

وی با بیان این مطلب که فتنه 88 هنوز پایان نیافته است، خاطرنشان کرد: شکل فتنه 88 توسط آمریکا تغییر کرده است  وامروز آنها برجام را وسیله ای برای تغییر رفتار نظام اسلامی در مواجهه با خود می بینند.

 استاد حوزه علمیه با اشاره به آیات 51 و 52 سوره  مائده در خصوص دستور خداوند به پیامبر اسلام(ص) در مواجهه با یهود و نصاری، اظهار داشت: تنها افرادی که در قلب هایشان مرض و نفاق است به فکر ارتباط گیری با یهود و نصاری و قرار گرفتن تحت تابعیت آنها هستند.

وی به نقش برجسته مدافعان حرم در ایستادگی در برابر دشمنان در سوریه و عراق اشاره کرد و ادامه داد: اگر مدافعان حرم تروریست های مورد حمایت غرب و کشورهای مرتجع عربی را در عراق و سوریه زمین گیر نکرده بودند، باید در همدان و کرمانشاه جلوی آن ها می ایستادیم.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با مسبوق به سابقه دانستن فشار برخی افراد سست عنصر برای تسلیم جامعه اسلامی در مقابل دشمنان، گفت: در دوران پیامبراسلام(ص) برخی از منافقان و عناصر سست ایمان فشارهای مختلفی را به پیامبر(ص) در جبهه داخلی می آوردند تا در مقابل دشمنان نرمش به خرج دهد و تسلیم شود.

وی افزود: آنها با این استدلال که در صورت ایستادگی پیامبر(ص) بر مواضع ایمانی و عقیدتی خود، دشمنان علیه حکومت اسلامی اجماع جهانی تشکیل می دهند، پیامبر اسلام(ص) و مسلمانان را به نرمش و تسلیم در برابر کفار و مشرکان توصیه می کردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه پس از درهم شکستن فتنه88 دشمن تلاش خود را بر راه اندازی گروهکهای تکفیری و تضعیف مقاومت اسلامی سوق داد، اظهار داشت: دشمن بعد از فتنه 88 با راه اندازی گروههای تروریستی تکفیری مانند داعش و النصره، برای قطع کردن مسیر جریان مقاومت و نابود کردن این جریان اهتمام خود را با برنامه ریزی دقیق برای سرنگونی دولت سوریه به کار بستند.

وی ادامه داد: در سوریه با تشکیل اجماع جهانی فضا را به گونه ای شکل دادند که برخی از عناصر داخلی که سقوط بشار اسد را حتمی تصور می کردند، ادامه حمایت از مقاومت و دولت سوریه را به صلاح کشور نمی دانستند و تنها رهبر معظم انقلاب بر مقاومت در برابر این به ظاهر اجماع جهانی تاکید داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سقوط دولت سوریه به دست عناصر تکفیری مورد حمایت غرب را در نابودی مقاومت اسلامی می دانستند و ایستادگی و تدابیر رهبر معظم انقلاب بر اساس وعده الهی قرآن  در قریب بودن پیروزی در صورت مقاومت و پایداری بود.

وی به پشیمانی برخی از عناصری که تحت القائات رسانه ای غربی به دست برداشتن ایران و حزب الله از حمایت از سوریه در آن برهه تاکید می کردند، اشاره کرد و افزود: آنهایی که رهبر معظم انقلاب را توصیه به عدم حمایت از دولت سوریه می کردند، با پیروزی های اخیر به ویژه آزاد سازی حلب امروز پشیمان شدند و مواضع آنها تغییر کرد.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: آنهایی که آمریکا را کدخدای جهان معرفی می کردند و راه حل تمام مشکلات را در گروه همکاری با این دولت می دانستند، با نقض برجام از سوی آمریکا امروز سخنان دیگری بر زبان می رانند.

وی تلاش آمریکا را برای وادار کردن ایران به تسلیم در برابر این کشور در مذاکرات در رسیدن به اهداف بلند این کشور در مواجهه به قدرت ایران برشمرد و تاکید کرد: دشمنان در مذاکرات به دنبال عقب نشاندن ما بودند زیرا متوجه شدند که بسیار نزدیک به نقطه هدف خود در آزادی قدس نزدیک شده ایم./1313/پ201/ج

ارسال نظرات