۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۴۶۹۳۳۴
آیت الله طباطبایی نژاد:

ثبت احوال، امانتدار هویت و پیشینه افراد است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به مناسبت روز ثبت احوال گفت: یکی از دستگاههایی که پس از انقلاب دچار تحول عظیمی شده، ثبت احوال است.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، امروز به مناسبت روز ثبت احوال در دیدار با مدیر کل، معاونین و جمعی از پرسنل ثبت احوال استان بر اهمیت کار این اداره تأکید کرد و گفت: یکی از دستگاههایی که پس از انقلاب دچار تحول عظیمی شده، ثبت احوال است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در گذشته وقتی اسم اداره ثبت احوال می آمد، انباری از پرونده های پر از خاک با پرسنلی مسن به ذهن می رسید، لیکن در حال حاضر با بهره گیری از فناوری های روز و پرسنلی جوان و خوش فکر تحول عظیمی در ساختار این اداره به وجود آمده است.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که ثبت احوال، امانتدار هویت و پیشینه افراد است، گفت: اطلاعات هویتی مردم در دست شما به امانت گذاشته شده است، لذا باید نهایت تلاش خود را برای نگهداری صحیح از آنها بکنید.

وی خاطرنشان کرد: پس از کامپیوتری شدن سیستم، از امحاء پرونده ها خودداری کنید و پس از پالایش، اسناد اصلی را در بایگانی نگهدارید چرا که ممکن است در صورت بروز مشکلی در سیستم اطلاعات پاک شود و مشکلات فراوانی گریبان گیر مردم شود.

نماینده ولی فقیه در استان از اطاله زمان صدور شناسنامه های جدید انتقاد کرد و گفت: تلاش کنید در یک اقدام جهادی پرونده صدور شناسنامه های جدید را با سرعت بیشتری پیش ببرید و پس از آن به صدور کارت ملی هوشمند بپردازید.

امام جمعه اصفهان به نقش آمار و اطلاعات در اداره مملکت اشاره کرد و ابراز داشت: همه برنامه ریزی های کلان و خرد کشور بر پایه آمار و اطلاعات صورت می گیرد، از این رو لازم است اطلاعات ثبت احوال به روز و صحیح باشد تا بتوان تصمیمات درستی در کشور و استان گرفت.

در ابتدای این دیدار دکتر تورج حاجی رحیمیان مدیر کل ثبت احوال استان به ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته پرداخت./1305/202/ب3

ارسال نظرات