۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۴۶۹۳۸۸
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد؛

ضرورت اختصاص بودجه راه‌آهن شرق کشور در سال آینده

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: یکی از اولویت‌های منطقه‌ای که می‌خواهد در صنعت و معدن توسعه پیدا کند مسأله راه‌آهن است که امید داریم برای سال آینده بودجه‌ای به راه‌آهن شرق کشور و خراسان جنوبی اختصاص داده شود.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مسائل کشاورزی در گذشته در استان بسیار محدود بوده است و امروز نیز به علت 18 سال خشکسالی مسأله کشاورزی در استان به حداقل رسیده است.

وی با بیان اینکه صنایع سبک در استان وجود ندارد و بسیاری از صنایع دیگر نیز تعطیل شده‌اند و این مشکل سبب افزایش بیکاری شده است، گفت: بسیاری از روستاها و مناطق استان خالی از سکنه شده‌اند که این موضوع مشکلات زیادی در حاشیه شهرها برای دولت به وجود می‌‌‌‌‌‌‌‌آورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه استان دارای معادن با ارزشی است، افزود: باید با تلاش در زمینه استخراج معادن دست جوانان بیکار این منطقه را بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های منطقه‌ای که می‌خواهد در صنعت و معدن توسعه پیدا کند مسأله راه‌آهن است که امید داریم برای سال آینده بودجه‌ای به راه‌آهن شرق کشور و خراسان جنوبی اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه صدها روستا در خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شود، ادامه داد: سود صادراتی که در منطقه انجام می‌شود به دیگران می‌رسد و خود مردم منطقه از این سود بهره‌ای نمی‌برند، باید برای مردم منطقه به نحوی اشتغال ایجاد شود./202/880/ب1

ارسال نظرات