۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۶۹۳۹۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

همایش بزرگ حمایت از مدافعان حرم در تبریز برگزار می شود

حجت الاسلام حسینی گفت: قرارگاه فرهنگی ستاد مدافعان حرم، نخستین همایش بزرگ حمایت از مدافعان حرم را ۱۵ بهمن امسال به مناسبت میلاد حضرت زینب‌کبری(س) در مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار می کند.
حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی آذربایجان شرقی از تشکیل قرارگاه فرهنگی ستاد مدافعان حرم خبر داد و اظهار داشت: این قرارگاه برنامه‌های مختلفی در راستای ترویج روحیه جهادی، ایثار و شهادت در جامعه دارد.

وی با اشاره به حمایت سازمان تبلیغات اسلامی از برنامه‌های فرهنگی ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم در استان، خاطرنشان کرد: قرارگاه فرهنگی ستاد مدافعان حرم در نخستین همایش بزرگ حمایت از مدافعان حرم را  ۱۵ بهمن امسال به مناسبت میلاد حضرت زینب‌کبری(س) در مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری همایش بزرگ گرامیداشت در هشتم و نهم دی در استان خبر داد و اظهار داشت: این برنامه‌ها با هماهنگی هیأت‌های مذهبی و کانون مداحان تبریز و استان برگزار می شود و با حضور پرشور مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه همراه خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با بیان این‌که با وجود مساجد متعدد در نقاط مختلف شهر، برپایی حسینه‌ها قابل قبول نیست، گفت: با ساخت هر حسینیه‌ای جلوی مسجدسازی گرفته می‌شود که با آن مقابله می کنیم؛ چرا که اعتقاد داریم؛ همگان باید به فکر احیای جایگاه حقیقی مساجد در شهرها و روستاها باشیم.

وی ادامه داد: تربیت معنوی باید در فضای مسجد صورت گیرد و فضای مساجد برای مناسبت‌های مذهبی مهیا و تفکر هیأت‌های مذهبی باید به سوی مسجدسازی و مسجدمحوری عزاداری‌ها هدایت شوند نه حسینیه سازی، زیرا در اسلام چیزی به نام حسینیه سازی، زینبیه سازی و یا فاطمیه سازی نداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات سازمان برای تسکین آلام خانواده‌ حادثه‌دیدگان آتش‌سوزی قطار تبریز مشهد، اظهار داشت: مراسم باشکوه شام غریبان مسافران بهشتی نیز با حضور مردم و هیأتهای حسینی آذری زبان در مسجد ملاحیدر منطقه اندرزگو مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اعزام گروهی از کارشناسان و مدیران تبلیغات اسلامی به بارگاه امام رضا(ع) در ایام پایانی ماه صفر، گفت: با اعزام این گروه و حضور در مراسم هیئات مذهبی تبریز، از نزدیک نسبت به عزاداری برخی از هیأتهای شاه حسین‌گو که منشور ستاد ساماندهی را مراعات نمی‌کردند، تذکراتی داده شد./935/202/ب2

ارسال نظرات