۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۶۹۳۹۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تدوین و ارائه دقیق آمار نقش ویژه‌ای در ساماندهی جامعه دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تدوین و ارائه آمار دقیق از نظر تولد، وفات، مسکن و غیره نقش ویژه‌ای در مدیریت بهتر منابع، سرمایه‌گذاری و ساماندهی جامعه دارد.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیرکل و مسؤولان ثبت احوال استان که به مناسبت سوم دی‌ماه، روز ملی ثبت احوال برگزار شد، اظهار کرد: ثبت وقایع حیاتی برای برنامه‌ریزی‌های کلان دولتمردان و خدمت‌رسانی بهتر به جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: ارائه آمار دقیق از نظر تولد، وفات، مسکن و غیره برای مدیریت هرچه بهتر منابع و سرمایه‌گذاری‌های مختلف امری لازم بوده و در ساماندهی جامعه هم نقش بسزایی دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر آماردهی و آمارگیری‌ها به واقعیت نزدیک نباشد، لاجرم برنامه‌ریزی‌های مسؤولان نظام ابتر خواهد ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: کار در ادارات ثبت احوال بر اساس وظیفه خطیری که دارد، یک کار فرهنگی بوده و می‌تواند در راستای فرهنگ‌سازی مؤثر واقع شود.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر فرهنگ‌سازی برای گزینش نامهای زیبا و اسلامی برای فرزندان، اظهار کرد: همان‌گونه که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «وله الاسماء الحسنی»؛ یعنی خداوند دارای زیباترین اسم‌ها بوده و درنتیجه زیبایی‌ها را هم دوست دارد؛ بر هر مسلمانی واجب است اسم‌های زیبا و بر اساس مکتب ناب اسلام را برای فرزندان خود انتخاب کند؛ چراکه تولید اسامی زیبا، فرهنگ جامعه را زیبا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: ثبت احوال سنگ زیرین ارتباط انسانها با یکدیگر را پایه‌گذاری می‌کند؛ زیرا اگر هر فرد دارای اسم نباشد هیچ یک از افراد نمی‌توانند با هم ارتباط کلامی و اجتماعی برقرار کنند.

گفتنی است، سوم دی‌ماه سال ۱۲۹۷ یادآور نخستین ثبت رسمی و قانونی ولادت و صدور شناسنامه در ایران بوده و به همین دلیل شورای فرهنگ عمومی سوم دی‌ماه را به‌ عنوان روز ملی ثبت احوال نام‌گذاری کرده است، امسال از سوم تا نهم دی‌ماه به‌ عنوان هفته ثبت احوال، برنامه‌های مرتبط با این هفته اجرایی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد همچنین امروز در دیدار با مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی، با قدردانی از خدمات صورت گرفته در این دستگاه، اظهار کرد: مدیریت بسیار خوبی که تا به حال در ارائه خدمات ثبتی در استان انجام گرفته، شایسته تقدیر است.

مهدی بهنود، مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی هم در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌گرفته در این اداره کل از ابتدای امسال تاکنون، افزود: در حال حاضر، ثبت اسناد و املاک به‌ صورت الکترونیکی در ادارات ثبت اسناد و املاک انجام می‌گیرد که این موضوع گام مهمی در راستای پیشگیری از جرائم و تخلفات ثبتی در کشور است./9314/202/ب2

ارسال نظرات