۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۶۹۴۵۰
وزیر صنعت خبر داد؛

پرداخت 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به 18 هزار واحد تولیدی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در کشور مبلغی بالغ بر 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به 18 هزار واحد تولیدی که دارای مشکلاتی هستند پرداخت شده است، برای این تسهیلات سقفی وجود ندارد.
نعمت زاده وزیر صنعت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: بروکراسی یکی از عوامل مهمی است که در رتبه کسب و کار جوامع بین المللی امروز مشاهده می کنیم، این بروکراسی تنها خود افراد برای خود درست کرده اند.

وی گفت: در دین و نظام جمهوری اسلامی ایران همه افراد باید با هم صادق باشند اما برخی مواقع با قوانین و مقررات که اشتباهی تنظیم می شود این موضوع در جامعه وجود ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به صنایع کوچک و متوسط اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود فرمودند باید تمرکز خود را بر روی صنایع کوچک و متوسط بگذارید و برای این صنایع کاری کنید، بنابراین طرح رونق تولید و حمایت از صنایع کوچک و متوسط در این باره در ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب شد.

نعمتزاده تصریح کرد: در کشور مبلغی بالغ بر 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به 18 هزار واحد تولیدی که دارای مشکلاتی هستند پرداخت شده است، برای این تسهیلات سقفی وجود ندارد.

وی با اشاره به بازارچه های مرزی در استان ادامه داد: خراسان جنوبی دارای چهار بازارچه است که یکی از این بازارچه ها فعال و یکی دیگر نیز در حال رایزنی با مسؤولان هرات هستیم تا دایر شود، افغانستان برای فعال شدن سایر بازارچه ها در حال حاضر آمادگی ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بازارچه ها می تواند برای مردم منطقه مؤثر و مفید باشد، خاطرنشان کرد: جاده بازارچه ماهیرود نیاز به آسفالت دارد که امیدواریم با کمک دولت مشکل این جاده نیز برطرف شود.

نعمت زاده عمران، اشتغال و آبادانی را یکی از مباحث اصلی در کشور دانست و اظهار کرد: گاهی به دلیل برخی از مسائل کوچک بسیاری از مسائل اصلی را فراموش می کنیم، باید با تلاش و همدلی و همزبانی مشکلات کشور برطرف شود./202/880/ب1

ارسال نظرات