۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۴۶۹۵۰۲
آیت‌الله مهمان‌نواز:

9 دی یوم‌الله تجدید میثاق امت با ولایت فقیه است

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: نهم دی‌ماه و سالروز ایستادگی مردم در برابر فتنه‌گران در واقع یوم‌الله تجدید میثاق امت مسلمان با ولایت فقیه است.
آيت الله مهمان نواز

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن 9 دی، روز ملی بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار کرد: این روز یادآور حوادث شوم فتنه 88 و حضور حماسي مردم در راهپیمایی علیه فتنه‌گران است.

وی تصریح کرد: بايد ابعاد مختلف یوم‌الله 9 دي براي ملت تبیين شود تا اقشار مختلف مردم فتنه گران و سران فتنه و اهداف شوم آنها را بهتر بشناسند.

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به نام‌گذاری نهم دي به‌ عنوان روز بصيرت و میثاق امت با ولایت، اضافه کرد: ملت هميشه در صحنه ایران اسلامی با حضور خودجوش و ميليوني خود در نهم دي سال 88، يكپارچگي، وحدت کم‌نظیر و آمادگی خود برای دفاع از نظام اسلامی را نشان دادند.

وي با بيان اينكه مردم در یوم‌الله 9 دي با ولايت فقيه تجديد ميثاق كردند، افزود: حضور عاشورايي و حماسي ملت آگاه و بصیر ایران نشانه بلوغ فكري و شخصيتي و بصيرت مردمي در حفظ اصول و ارزشهاي انقلاب و ولايت و اسلام محمدي بود.

به گفته عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری، اعلام پايبندي و عشق به ولايت فقيه و رهبري در نهم دي 88 سبب انزواي کامل فتنه‌گران شده و يك شاهكار عظيم شيعي را رقم زد.

آیت‌الله مهمان‌نواز تصريح كرد: در جريان فتنه مردم حماسه‌ساز ايران بدون هرگونه مسامحه به اهانت و حرمت‌شکنی عده‌ای غافل، جواب دندان‌شکنی داده و فتنه گران منافق را رسوا كردند بدين گونه عزت و استقلال خود را به جهانيان نشان دادند.

وی با بيان اينكه فتنه 88 برنامه مدون و از پيش تعيين شده دشمنان برای نابودی نظام اسلامی بود، خاطرنشان كرد: دشمنان با هدف براندازي نظام جمهوري اسلامي و مهار انقلاب اسلامي، اعتراض به نتيجه انتخابات را بهانه‌ای قرار دادند تا بتوانند در امور داخلي ايران مداخله كنند.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری افزود: اما ملت مؤمن و بصیر ایران اسلامی نقشه شوم دشمنان را ناکام گذاشته و با راهپیمایی عظیم خود در نهم دی‌ماه بساط فتنه‌گران را در هم پیچیدند.

وی تصریح کرد: در واقع نهم دی‌ماه و سالروز ایستادگی مردم در برابر فتنه‌گران یوم‌الله تجدید میثاق امت مسلمان با ولایت فقیه است؛ ازاین‌رو باید مراسم گرامیداشت این مناسبت با شور و شکوه ویژه‌ای برگزار شود./9314/302ب2

ارسال نظرات