۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۴۶۹۵۰۳
امام جمعه سامان مطرح کرد؛

وحدت و انسجام مهمترین نیاز امروز جامعه اسلامی

امام جمعه سامان با بیان اینکه بزرگداشت حماسه 9 دی یک رسالت و وظیفه همگانی است، گفت: بزرگداشت حماسه‌ 9 دی که موجب حفظ پایه‌های نظام اسلامی شده، یک عبادت به شمار می ‌رود.
امام جمعه سامان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام محسن ملکپور، امام جمعه سامان شامگاه شنبه چهارم دی ماه در نشست ستاد هماهنگی حماسه 9 دی این شهرستان، با بیان اینکه حماسه بزرگ 9 دی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود فرمودند مردم حماسه‌ای آفریدند که بی ‌بدیل و بی ‌نظیر بود و روز  9 دی در تاریخ انقلاب اسلامی روز ماندگار اعلام شد.

امام جمعه شهرستان سامان در ادامه به تشریح حماسه نهم دی ماه از منظر رهبری پرداخت و افزود: اینکه من عرض می ‌کنم روز 9 دى در تاریخ ماندگار است، به خاطر این است که مردم بیدارند و همین است که کشور و انقلاب را حفظ کرده است.

حجت الاسلام ملکپور با تأکید بر این نکته که بزرگداشت حماسه 9 دی یک عبادت محسوب می ‌شود، خاطرنشان کرد: بزرگداشت حماسه‌ 9 دی که موجب حفظ پایه‌های نظام اسلامی شده، یک عبادت به شمار می ‌رود.

وی با بیان اینکه فتنه 88 با درایت رهبر فرزانه انقلاب خنثی شد و در همین راستا بزرگداشت حماسه 9 دی یک رسالت و وظیفه همگانی است، ابراز کرد: باید دستگاه‌های اجرایی شهرستان و نهادها از ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایشان برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این حماسه بزرگ که 8 دی‌ماه در شهرستان سامان برگزار می‌شود، استفاده کنند.

حجت الاسلام ملکپور با بیان اینکه دشمن از راه‌های مختلف قصد نفوذ به میهن اسلامی ایران را دارد، مطرح کرد: باید تلاش کنیم با بصیرت ‌افزایی، بزرگترین نیاز فعلی جامعه که وحدت و انسجام است را در بین مردم ایجاد کنیم و این از ضرورتها است.

در ادامه این نشست نیز سهراب بابادایی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان سامان اظهار کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب این است که حماسه 9 دی حادثه بزرگ و ماندگاری است؛ بنابراین جاودانه شدن 9 دی مسأله اصلی است و هر سال که می ‌گذرد شور، هیجان و استقبال مردمی از این رویداد بیشتر می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان سامان با اشاره به اینکه حماسه 9 دی مختص یک همایش، جلسه و تجمع نیست، خاطرنشان کرد: مسأله اساسی تبیین حماسه 9 دی است، در دل 9 دی حرف‌های بسیاری نهفته است و اگر ابعاد آن تبیین شود، بصیرت‌زایی در بین افکار عمومی مطرح خواهد شد.

بابادایی افزود: عوامل داخلی آگاهانه یا ناآگاهانه یا با هر لقبی که بدهیم از افراد معاند خارج از کشور دستور می ‌گرفتند و در فتنه 88 نقش ‌آفرین بودند و تلاش کردند جمهوری اسلامی را که زائیده محرم بود از بین ببرند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان سامان با بیان اینکه افشای ماهیت فتنه یک امر مستمر و جاودانه است، گفت: مبارزه ما با دشمن تا زمانی که حق بر قدرت پوشالی باطل پیروز شود، ادامه خواهد داشت.

بابادایی در ادامه به رویکردها و برنامه‌های شاخص هفته بصیرت در شهرستان سامان اشاره کرد و گفت: همایش شاخص 9 دی با عنوان «بررسی نقش و رسالت خواص و نخبگان جامعه در زمان فتنه» روز چهارشنبه 8 دی ماه جاری در مصلی مسجد جامع سامان با حضور همه اقشار و امت حزب‌ الله در این شهرستان برگزار خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان سامان در پایان افزود: سخنران این همایش بزرگ مجتبی شاکری از جانبازان 8 سال دفاع مقدس و عضو شورای اسلامی شهر تهران خواهد بود./9457/203/ب2

ارسال نظرات