۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۴۶۹۵۴۱

ستاد دائمی اربعین استان سمنان تشکیل می‌شود

مدیر کل دفتر امنیتی استانداری سمنان با بیان اینکه با تصویب ستاد مرکزی اربعین، ستاد اربعین حسینی استان سمنان دائمی می‌شود، گفت: آموزش خادمان اربعین با هدف خدمت‌رسانی بهتر و رفع ضعف‌ها از جمله رویکردهای ستاد است.
اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، حسن اسلامی راد صبح یکشنبه در نشست ستاد اربعین استان سمنان به میزبانی استانداری، بابیان اینکه نقاط ضعف و قوت خدمت‌رسانی اربعین ۹۵ احصاء می‌شود، ابراز داشت: برای رفع این نقاط ضعف و پررنگ ساختن نقاط قوت می‌بایست برگزاری نشست‌های تخصصی در کنار دوره‌های آموزشی خدام حسینی در موکب‌های اربعین برگزار شود.

وی افزود: اهمیت بالای مراسم اربعین و جایگاه زائران امام حسین(ع) ایجاب می کند که با آسیب شناسی اقدامات و فعالیت های انجام شده و بررسی نتایج آن برای بهبود فرایندها و سطح خدمات رسانی به زائران حسینی در سال های آتی برنامه ریزی کرد از این رو در همین رابطه تاکید استانداری سمنان نیز بر آسیب شناسی دقیق است که برگزاری نشست های آموزشی در طول سال از سوی ستاد اربعین می تواند در کاهش این مشکلات موثر باشد.

مدیر کل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری سمنان درباره رویکردهای اصلی ستاد اربعین استان برای سال آتی نیز توضیح داد: به طور کلی اصلاح فرهنگ عمومی زائران، تهیه راهبرد مشترک با دولت عراق، آسیب شناسی رفتار زائران، تهیه برنامه آمد و شد در یک بازه زمانی اربعین، تهدیدات ناشی از دولتی شدن اربعین و ... در زمره رویکرد های ستاد اربعین برای سال آتی است که باید درباره آن برنامه ریزی کرد.

اسلامی راد ضمن بیان اینکه با تصویب ستاد مرکزی اربعین، ستاد اربعین حسینی استان ها دائمی می شود، ابراز داشت: یکی دیگر از رویکردهای وزارت کشور نیز دائمی کردن ستادهای اربعین در طول سال است که این مهم به محض تصویب و ابلاغ در استان سمنان نیز صورت خواهد گرفت.

وی افزود: برای اهمیت موضوع اربعین به ویژه در برهه کنونی منطقه و جهان و افزایش سالانه تعداد زوار اعزامی از کشور به مراسم پیاده اربعین حسینی و همچنین ضرورت برنامه ریزی برای مدیریت مطلوب این همایش جهانی درکنار ایجاد بسترهای مورد نیاز، با تصویب ستاد مرکزی مقرر شده است که ستاد هماهنگی اربعین حسینی در استان ها به صورت دائمی تشکیل و بر اساس سیاست های ستاد مرکزی و متناسب با شرایط و نیاز استان تدابیر و تمهیدات لازم را اتخاذ کند که همکاران ما در استانداری سمنان نیز پیگیر این مصوبات خواهند بود.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان سمنان ضمن تقدیر از برگزار کنندگان اربعین حسینی بیان داشت: ارزیابی های کشوری و استانی از کیفیت بالای خدمات استان سمنان به زائران محترم اربعین حکایت می کند اما این دلیل نمی شود که ما سطح خدمات خود را ارتقا نبخشیم چرا که کارکردن در راه سیدالشهدا(ع) تمامی نداشته و هر روز باید بهتر از دیروز باشد.

اسلامی راد در بخش پایانی سخنان خود همچنین به نقاط ضعف، قوت و پیشنهادهای برگزاری هرچه بهتر اربعین سال آتی در کشور عراق اشاره کرد و افزود: لزوم جداسازی ستاد اربعین از ستاد عتبات عالیات، برگزاری دوره های آموزشی ویژه خادمان و مسؤولان اربعین حسینی،  احداث مکان دائمی برای اقامت زوار در کشور عراق، پیش بینی برای راهنمایی و هدایت زوار در کشور عراق، توجه بیشتر به مقوله بهداشت و درمان، توجه بیشتر به موضوع اطلاع رسانی و انعکاس اخبار و رویدادها، تهیه تقویم اجرایی اقدامات ستاد و حفظ جایگاه مردمی ستاد اربعین در زمره موضوعاتی هستند که در نشست بررسی اربعین حسینی استان مطرح می شوند./101/977/ب1

ارسال نظرات